Grupa IV
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE gr. IV
MARZEC 2023 r.
TYDZIEŃ 1 : Zdrowy jak ryba
- Wzbogacenie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji;
- Aktywna postawa podczas zajęć: stawianie pytań, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy;
- Prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów zmierzających do dostrzegania skutków wykonywanych czynności;
- Stosowanie cyfr od „0” do „9”, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji cyfrowej w życiu codziennym;
- Systematyczne uczestnictwo w organizowanych zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, dbanie o sprawność fizyczną przez rozwijanie różnorodnych umiejętności.
TYDZIEŃ 2: Świat się zmienia
- Budzenie zainteresowań technicznych, doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu, wdrażanie do korzystania z różnych źródeł (książek, albumów oraz nowoczesnej technologii jako źródła wiedzy, rozrywki, inspiracji);
- Poznawanie liter drukowanych małych i wielkich, litera „z”, „Z”;
- Dążenie do osiągnięcia wspólnego celu przez zespołowe planowanie, realizowanie zabaw, zadań i przedsięwzięć oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy;
- Wykonywanie różnych prac zwiększających sprawność manualną i koordynację wzrokowo-ruchową;
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach życiowych i przewidywanie skutków swojego zachowania.
TYDZIEŃ 3 : Wiosno, gdzie jesteś?
- Dostrzeganie następstwa: pór roku, dni tygodnia, pór dnia, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi czasu, utrwalanie i wzbogacanie słownictwa służącego do opisywania danej pory roku oraz warunków pogodowych;
- Doskonalenie umiejętności nazywania i rozpoznawania roślin na podstawie cech charakterystycznych;
- Kultywowanie zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych;
- Wykazywanie zainteresowania poznawaniem liter – litera „c”, „C”;
- Doskonalenie i rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez ustalanie równoliczności, przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania.
TYDZIEŃ 4 : Morskie przygody
- Poszerzanie wiedzy z zakresu akwenów wodnych, flory i fauny mórz i oceanów;
- Rozumienie wpływu zanieczyszczenia środowiska na funkcjonowanie ludzi, zwierząt i roślin, przejawianie życzliwości i troski wobec otaczającej nas przyrody;
- Poszerzanie wiadomości na temat stanu skupienia wody: zamarzanie, topnienie, skraplanie, parowanie;
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”;
- Odgrywanie ról w zabawach parateatralnych, posługiwanie się mową, gestem, ruchem oraz rekwizytami.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE
LUTY 2023 r.
TYDZIEŃ 1 : W KARNAWALE
- Wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów – opowiadanie, oglądanie zdjęć, prezentacji multimedialnych, zapoznanie z pojęciami karnawał, bal przebierańców.
- Współtworzenie i odczuwanie radosnej atmosfery związanej z okresem karnawałowym, integracja dzieci – zabawy taneczne, odczuwanie radości z wcielania się w role, wdrażanie do podejmowania spontanicznej ekspresji ruchowej – Bal karnawałowy.
- Rozbudzanie zainteresowania literami i czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery b,B w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych oraz ruchowych.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych – przeliczanie na konkretach, porównywanie liczebności zbiorów, klasyfikacja przedmiotów – tworzenie zbiorów, próby wyodrębniania części wspólnej zbiorów, utrwalanie obrazu graficznego cyfr.
- Nazywanie i rozpoznawanie emocji swoich i innych ludzi (radość, smutek, złość), odróżnianie emocji i uczuć przyjemnych od nieprzyjemnych.
TYDZIEŃ 2: MROŹNE KRAINY
- Pogłębianie wiedzy na temat bieguna północnego oraz południowego, zapoznanie z Antarktydą i Arktyką – wskazanie ich położenia na globusie/mapie, tworzenie kącika tematycznego, oglądanie filmów przyrodniczych.
- Rozbudzanie ciekawości poznawczej w toku zabaw badawczych z wodą/lodem – stymulowanie zmysłów, rozwijanie motoryki małej.
- Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia oraz dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych.
- Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów.
- Rozbudzanie zainteresowania literami i czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery N, n w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych i ruchowych.
TYDZIEŃ 3 : PŁYNIE, WISŁA PŁYNIE
- Rozwijanie orientacji na mapie Polski – wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek oraz wskazywanie granic, wybrzeża Morza Bałtyckiego i pasm górskich.
- Poszerzanie wiedzy na temat naszego kraju – wyjaśnienie pojęcia „stolica” nazywanie jej, wskazanie
na mapie Polski, , rozpoznawanie jej herbu, zapoznanie z legendą o Warsie i Sawie- wirtualna wycieczka
po Warszawie, tworzenie tablicy tematycznej, opowiadania, ilustracje. - Doskonalenie umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
- Rozwijanie sprawności manualnej przez tworzenie budowli z klocków, słomek, materiału przyrodniczego.
- Wdrażanie do radzenie sobie z porażką i trudnymi emocjami podczas gier i zabaw zespołowych.
TYDZIEŃ 4 : SZTUKA WOKÓŁ NAS
- Rozwijanie wyobraźni poprzez kontakt z wytworami sztuki, dostrzeganie jej piękna, kształtowanie poszanowania dla jej wytworów.
- Rozróżnianie i nazywanie kolorów podstawowych i pochodnych- zabawy z farbami -samodzielne tworzenie barw pochodnych.
- Rozbudzanie zainteresowania literami i czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery W, w w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych i ruchowych.
- Kształtowanie wrażliwości estetycznej i wyobraźni plastycznej – tworzenie prac plastyczno-technicznych
z wykorzystaniem materiałów o różnych fakturach. - Doskonalenie percepcji wzrokowej podczas układania obrazków z kilku części, dostrzeganie różnic
i podobieństw.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE
STYCZEŃ 2023 r.
TYDZIEŃ 1 : KOSMICZNE PODRÓZE
- Poszerzanie wiadomości związanych z Kosmosem- rozwijanie zainteresowań, logicznego myślenia.
- Wykorzystanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. siły wydobywającego się z balonu powietrza.
- Dokonywanie pomiaru odległości.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi – dostrzeganie ich znaczenia, poznawanie obrazu graficznego cyfr od „1” do „8”.
- Odczuwanie więzi z grupą rówieśniczą i wychowawcą oraz aktywne włączanie się w podejmowane działania.
TYDZIEŃ 2: ZIMOWE SZALEŃSTWO
- Dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawisk fizycznych zimą.
- Rozpoznawanie i nazywanie swoich potrzeb związanych z odpoczynkiem, ruchem, głodem, pragnieniem czy odczuciami, np. zimnem.
- Dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, ważnych w odniesieniu do siebie i innych oraz empatycznego stosunku do zwierząt – podejmowanie pomocy potrzebującym zwierzętom.
- Podejmowanie działań przygotowujących do nauki pisania i czytania w zakresie motoryki małej, syntezy i analizy wzrokowej, słuchu fonematycznego.
- Przestrzeganie zasad zachowania, zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń wynikających z nieprzemyślanego zachowania.
TYDZIEŃ 3 : BABCIA I DZIADEK TO SKARB
- Obdarzanie uwagą dorosłych i rozumienie, co mówią i czego oczekują – interesowanie się pracą dziadków, okazywanie szacunku dla ich codziennego wysiłku.
- Dostrzeganie wyjątkowości własnej rodziny, chęć kultywowania jej tradycji, zainteresowań oraz pasji.
- Poznawanie liter drukowanych – małych i wielkich rozwijanie zainteresowania literami oraz czytaniem.
- Doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz prac plastycznych.
- Systematycznie uczestnictwo w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych.
TYDZIEŃ 4 : ZAWODOWE PLANY
- Poszerzanie wiadomości , rozbudzanie zainteresowania różnymi zawodami, które dzieci mogą wykonywać w przyszłości.
- Kształtowanie aktywnej postawy podczas zajęć: stawianie pytania, udzielanie odpowiedzi, podążanie za tokiem rozmowy.
- Wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, obserwacjami, sztuką ludową, wyobraźnią i fantazją.
- Porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”.
- Dostrzeganie uniwersalnych wartości, ważnych w odniesieniu do siebie i innych, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZE
GRUDZIEŃ 2022 r.
TYDZIEŃ 1 : W ŚWIECIE TEATRU
- Odgrywanie ról z wykorzystaniem gestów, mimiki twarzy, przekazu werbalnego i niewerbalnego – kształtowanie otwartości na nowe wyzwania, rozwijanie aktywności werbalnej.
- Rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych oraz nieprzyjemnych, podejmowanie prób wczuwania się w emocje innych osób – scenki dramowe.
- Rozbudzanie zainteresowania literami, czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery Y,y w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych i ruchowych.
- Doskonalenie orientacji przestrzennej – zabawy doskonalące umiejętność określania położenia przedmiotów (pacynek) w przestrzeni.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego – dzielenie wyrazów na sylaby, próby wyodrębniania głosek w nagłosie.
TYDZIEŃ 2: KULINARNE WYZWANIA
- Wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia wybranych produktów spożywczych oraz czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji – zajęcia tematyczne;
- -oglądanie książek kucharskich.
- Kształtowanie postaw prozdrowotnych, w tym dbałości o higienę oraz uświadomienie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania – zabawy tematyczne;
- dzielenie się własnymi spostrzeżeniami.
- Rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy – /działania w mniejszych grupach/ wdrażanie do osiągnięcia wspólnego celu, przez zespołowe planowanie, realizowanie zabaw, zadań oraz odczuwanie współodpowiedzialności za przebieg i efekt końcowy.
- Doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
- Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 6 – zabawy plastyczne, graficzne, matematyczne, ruchowe, rymowanki, praca z kartą pracy.
TYDZIEŃ 3 : ŚWIĄTECZNY CZAS
- Współtworzenie i odczuwanie radosnej atmosfery związanej z nadchodzącymi Świętami Bożego Narodzenia – zabawy i zajęcia tematyczne;
- oglądanie książek i słuchanie piosenek o tematyce świątecznej.
- Wzbogacanie wiedzy na temat tradycji świątecznych związanych ze świętami Bożego Narodzenia – celebrowanie zwyczajów oraz tradycji – wspólna wigilia.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych – wyrażanie pozytywnych uczuć oraz przeżywanie radości podczas wspólnego występu artystycznego –„Jasełek”.
- Okazywanie szacunku członkom rodziny oraz odczuwanie satysfakcji z faktu dzielenia się, obdarowywania innych – własnoręcznie przygotowanymi upominkami.
- Kształtowanie wrażliwości estetycznej i wyobraźni plastycznej – tworzenie prac plastyczno-technicznych
TYDZIEŃ 4 : NOWY ROK TUŻ-TUŻ
- Poszerzenie wiedzy na temat rodzajów zegarków – oglądanie ilustracji i rodzajów zegarów.
- Wdrażanie do różnicowania i określania zmian w czasie, doskonalenie umiejętności rozumienia pojęć „wczoraj”, „dziś”, „jutro” – zabawy i zajęcia tematyczne.
- Doskonalenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi w zabawach typu „czego brakuje”, „znajdź różnicę”.
- Stymulowanie zmysłu dotyku, obcowanie z materiałami o różnych fakturach i kształtach – aktywny udział w zabawach sensorycznych.
- Rozwijanie koordynacji ruchowej podczas aktywnego udziału w zabawach ruchowych w sali i ogrodzie przedszkolnym.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZE.
Listopad 2022 r.
TYDZIEŃ 1 : KRAINA BEZPIECZEŃSTWA
- Wyjaśnianie pojęcia „ bezpieczeństwo”, wskazywanie sytuacji, w których dziecko czyje się bezpiecznie, utrwalanie znajomości swojego adresu zamieszkania ze świadomością w jakich sytuacjach i komu takie informacje można podawać.
- Doskonalenie umiejętności odczytywania wybranych symboli i znaków wykorzystywanych w ruchu drogowym oraz utrwalanie numerów alarmowych.
- Dokonywanie oceny postępowania swojego lub innych, szanowanie praw rówieśniczych, przestrzeganie zakazu krzywdzenia innych osób: popychania, bicia, zabierania zabawek, przeszkadzania w zabawie.
- Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, poznanie obrazu graficznego litery ”D”, „d” w toku zabaw językowych.
- Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 4 – zabawy plastyczne, graficzne, matematyczne, ruchowe, rymowanki, praca z kartą pracy.
TYDZIEŃ 2: POLSKA NASZYM DOMEM
- Rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych, kształtowane świadomości poczucia dumy z faktu bycia Polakiem przez dostrzeganie piękna: języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki.
- Kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości, stolicy kraju, najważniejszych rzek, charakterystycznych regionów z ich symbolami oraz wskazywaniem granic, w tym wybrzeża Morza Bałtyckiego.
- Posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: w prawo, w lewo, do tyłu, do przodu (chodzenie pod dyktando)
- Systematyczne uczestniczenie w zabawach ruchowych w sali i na świeżym powietrzu, zajęciach gimnastycznych.
- Przestrzeganie zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo, dostrzeganie ewentualnych zagrożeń, nieprawidłowego zachowania innych.
TYDZIEŃ 3 : DESZCZOWA MUZYKA
- Doskonalenie percepcji słuchowej –dostrzeganie różnic w rozpoznawaniu różnych rodzajów deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza), zabawy sensoryczne, muzyczno- ruchowe.
- Rozwijanie zainteresowań meteorologicznych z wykorzystaniem termometru, poznanie jego działania, funkcjonowania, rodzajów termometrów- zabawy badawcze.
- Rozbudzanie zainteresowania literami i czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery „K” oraz „k” w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych i ruchowych.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych, posługując się określeniami: „więcej”, „mniej”, „tyle samo”.
- Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 5 – zabawy graficzne, matematyczne, praca z kartą pracy.
TYDZIEŃ 4 : W ŚWIECI EMOCJI
- Wyrażanie swoich emocji i rozumienie świata za pomocą komunikatów werbalnych i pozawerbalnych (tańca, intencjonalnego ruchu, gestów, impresji plastycznych, technicznych, teatralnych, mimicznych, konstrukcji i modeli).
- Dostrzeganie potrzeb i problemów innych dzieci w grupie oraz umiejętne reagowanie, adekwatnie do własnych możliwości.
- Uczestnictwo w zabawach dydaktycznych i grach utrwalających znajomość liter „u”, „U”
- Doskonalenie umiejętności matematycznych – przeliczanie i klasyfikowanie ze względu na rozmiar.
- Rozwijanie koordynacji ruchowej podczas aktywnego udziału w zabawach ruchowych w sali i ogrodzie przedszkolnym.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZE
Październik 2022 r.
TYDZIEŃ 1 : ZACZAROWANA JESIEŃ
- Rozpoznawanie darów jesieni (kasztany, żołędzie, jarzębina, kolorowe liście itp.) – zorganizowanie jesiennego kącika przyrody, zabawy z elementami sensoplastyki, wykonywanie tematycznych prac plastycznych i technicznych, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
- Rozbudzanie zainteresowania literami i czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery M, m w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych i ruchowych.
- Rozróżnianie i nazywanie owoców i warzyw – polisensoryczne rozpoznawanie wybranych owoców i warzyw, zabawy badawcze i klasyfikacyjne, utrwalanie pojęć „warzywo” i „owoc”.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych, wdrażanie do posługiwania się pojęciami „mniej, więcej, tyle samo” – zabawy matematyczne, liczenie na konkretach, tworzenie zbiorów i porównywanie ich liczebności, klasyfikowanie elementów.
- Doskonalenie spostrzegawczości i koncentracji uwagi w zabawach typu „znajdź różnicę”, „czego brakuje”.
TYDZIEŃ 2: JAK DOBRZE BYĆ RAZEM
- Kształtowanie postawy szacunku wobec innych ludzi – słuchanie opowiadań, rozmowy na temat treści utworów literackich i własnych doświadczeń, zabawy integracyjne.
- Doskonalenie umiejętności zgodnej współpracy – prace w mniejszych grupach, aktywny udział w grach zespołowych z elementami rywalizacji, wdrażanie do radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie, werbalizowanie potrzeb.
- Rozpoznawanie, nazywanie i utrwalanie emocji pozytywnych i negatywnych – udział w scenkach dramowych, uważne słuchanie literatury dziecięcej.
- Rozbudzanie zainteresowania literami i czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery E,e w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych i ruchowych.
- Zapoznanie z obrazem graficznym cyfry 3 – zabawy plastyczne, graficzne, matematyczne, ruchowe, rymowanki, praca z kartą pracy.
TYDZIEŃ 3 : W KORONACH DRZEW
- Rozbudzanie zainteresowania przyrodą – poznawanie i nazywanie różnego rodzaju drzew (liściastych i iglastych), rozróżnianie poszczególnych części drzewa – korona, pień, korzenie – spacer do parku, obserwacja przyrodnicze.
- Doskonalenie percepcji wzrokowej – układanie obrazków z kilku części, dostrzeganie różnic i podobieństw.
- Rozbudzanie zainteresowania literami i czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery L, l w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych i ruchowych.
- Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt mieszkających w parkach i lasach, również zwierząt mieszkających w koronach i pniach drzew – przeglądanie albumów przyrodniczych, oglądanie filmów edukacyjnych, rozwiązywanie zagadek słownych i obrazkowych.
- Stymulowanie zmysłu dotyku, obcowanie z materiałami przyrodniczymi o różnych fakturach i kształtach – wykonywanie zadań w edukacyjnych projektach przyrodniczych.
TYDZIEŃ 4 : JESIENNE KOŁYSANKI
- Rozwijanie wiedzy i umiejętności wypowiadania się na temat środowiska leśnego – zajęcia tematyczne, oglądanie książek i albumów przyrodniczych, korzystanie z własnych doświadczeń.
- Rozpoznawanie zwierząt mieszkających w lasach, wskazywanie charakterystycznych cech ich wyglądu zewnętrznego – zagadki obrazkowe, słowne, dźwiękowe, ruchowe.
- Rozbudzanie zainteresowania literami i czytaniem, rozpoznawanie obrazu graficznego drukowanej litery I, i w toku zabaw językowych, plastycznych, graficznych i ruchowych
- Rozwijanie słuchu fonematycznego – dzielenie wyrazów na sylaby, próby wyodrębniania głosek w nagłosie.
- Rozwijanie koordynacji ruchowej podczas aktywnego udziału w zabawach ruchowych w sali i ogrodzie przedszkolnym.
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO – DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE
WRZESIEŃ 2022 r.
Tydzień 1: Przyjaciele w przedszkolu
- Kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji – zabawy z dramą
- określanie swojego nastroju z wykorzystaniem „kostki z emocjami”.
- Budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej poprzez zabawy integracyjne.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek, tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco.
- Kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa, góra, dół) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod) w stosunku do własnego ciała.
- Kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów.
- ćwiczenia utrwalające znajomość imion koleżanek i kolegów z grupy przedszkolnej
Tydzień 2: Jesteśmy bezpieczni
- Kształtowanie umiejętności społecznych – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem oraz adresem. Szukanie odpowiedzi na pytanie „Czy dzieci powinny znać swoje nazwisko i adres?” na podstawie opowiadania S. Szuchowej.
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka poprzez tworzenie prac plastycznych i technicznych, zgodnie z podaną techniką.
- Ćwiczenia słuchu fonemowego, wyróżnianie głosek w nagłosie i wygłosie.
- Wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia oraz zawodów związanych z udzielaniem pomocy w różnych sytuacjach (nauczyciel, lekarz, pielęgniarka, ratownik medyczny, policjant, strażak). Zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
- Zabawy matematyczne doskonalące umiejętności przeliczania w zakresie10 (liczebniki główne, porządkowe) wg. metody E.Guszczyk -Kolczyńskiej, E.Zielińskiej.
Tydzień 3: Razem się bawimy
- Rozwijanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kolorowania , ćwiczeń grafomotorycznych, wzorów litero podobnych.
- Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat, zwrócenie uwagi na poprawność budowania zdań.
- Kształtowanie umiejętności szacowania „na oko” (więcej, mniej, tyle samo), przeliczanie, dokładanie, zabieranie elementów, wskazywanie gdzie jest więcej, gdzie jest mniej.
- Ćwiczenia syntezy, analizy wzrokowej, słuchu fonematycznego- zabawy z wykorzystaniem metody „Dobrego Startu”- Marty Bogdanowicz.
- Doskonalenie wyczucia własnego ciała- kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracją.
Tydzień 4: Różni ludzie-to my
- Kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.
- Rozwijanie aktywności twórczej w muzyce, plastyce, teatrze -zachęcanie dzieci nieśmiałych do podejmowania nowych wyzwań.
- Zabawy z literkami -poznanie obrazu graficznego litery „O”, „o” wielkiej, małej, pisanej, drukowanej.
- Ćwiczenia syntezy, analizy wzrokowej, słuchu fonematycznego- zabawy z wykorzystaniem metody „Dobrego Startu”- Marty Bogdanowicz
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu figur geometrycznych płaskich, klasyfikowanie figur geometrycznych według kilku wybranych cech.
- poznanie obrazu graficznego cyfry „1”