Grupa VI A i VI B

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Maj 2025 r.

Biało-czerwony maj

  1. Utrwalanie symboli narodowych, poznanie historii Konstytucji 3 Maja.
  2. Doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi czasu.
  3. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, sprawdzanie szybkości, skoczności, celności i siły.
  4. Banknoty i monety- rozwijanie umiejętności przeliczania banknotów i monet
    o różnym nominale.
  5. Poznanie historii i tradycji regionu.
  6. Bogacenie słownictwa, utrwalanie wiedzy na temat Polski, kształtowanie postaw patriotycznych.

Podróże po Europie

  1. Poznawanie symboli Unii Europejskiej.
  2. Rozwijanie umiejętności odczytywania informacji na mapie Europy.
  3. Poznawanie i charakterystycznych budowli wybranych państw.
  4. Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.
  5. Utrwalanie miar długości, wagi i pojemności.
  6. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej.

Wiosenne barwy i dźwięki

  1. Utrwalanie poznanych liter, zachęcanie do nauki czytania.
  2. Wycieczka na „Zielone przedszkole” w dniach 20-22.05. do Szklarskiej Poręby.
    – Poznawanie zakątków Dolnego Śląska;

– Zwiedzanie Muzeum Ziemi i Huty Szkła;
– Rozwijanie kondycji fizycznej podczas wędrówek po górach- Wodospad Szklarki, Wodospad Kamieńczyka;
– Kształtowanie samodzielności;
– Obcowanie z przyrodą, prowadzenie obserwacji przyrodniczych.

  1. Utrwalanie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących wiosenną łąkę. Rozumienie sekretnych przemian dziejących się w przyrodzie (cykl rozwojowy żaby i motyla).

W rodzinnym kręgu

  1. Kształtowanie umiejętności czytania prostych tekstów obrazkowo- literowych, wykonywania zadań zgodnie z poleceniem.
  2. Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania.
  3. Kształtowanie postawy szacunku wobec rodziców i dziadków.
  4. Utrwalanie nazw i cech figur geometrycznych.
  5. Tworzenie prac plastycznych różnymi technikami.
  6. Integrowanie społeczności przedszkolnej z Rodzinami dzieci- Zaproszenie na Piknik Rodzinny.

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze

Kwiecień 2025 r.

 

Temat: W domu i w zagrodzie

  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych i egzotycznych- ich cech, środowiska życia oraz sposobów opieki nad nimi;
  • wzbogacanie wiedzy o postępie technologicznym w gospodarstwie rolnym- nowoczesne maszyny i narzędzia wykorzystywane w gospodarstwie oraz ich wpływ na pracę człowieka;
  • kształtowanie pojęcia liczby dziesięć oraz jej miejsca w szeregu liczbowym;
  • utrwalanie umiejętności dokonywania pomiarów- mierzenia długości;
  • kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolnika wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych;
  • kształtowanie u dzieci właściwej reakcji na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom poprzez rozwijanie wrażliwości, empatii oraz odpowiedzialnych postaw wobec istot żywych.

Temat: Strażnicy książek.

  • kształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu książek na emocje i nastrój;
  • doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z uwzględnieniem empatii i zrozumienia sytuacji drugiej osoby;
  • kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z bycia Polakiem poprzez dostrzeganie piękna języka i literatury;
  • wdrażanie do jasnego i poprawnego gramatycznie oraz logicznie formułowania wypowiedzi;
  • doskonalenie umiejętności wyrażania emocji za pomocą gestów, mimiki i ruchu, odzwierciedlających treści i uczucia bohaterów.

Temat: Radosna Wielkanoc

  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami Wielkanocy oraz wdrażanie do ich kultywowania;
  • kształtowanie umiejętności nakrywania stołu i właściwego posługiwania się sztućcami;
  • rozwijanie poczucia tożsamości narodowej i dumy z bycia Polakiem poprzez poznawanie tradycji, historii i sztuki;
  • prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów ukazujących skutki wykonywanych czynności, np. przelewanie wody do różnych naczyń;
  • rozwijanie umiejętności mierzenia płynów i rozumienia stałości objętości, a także ustalania wspólnej miary objętości cieczy;
  • wzbudzanie zainteresowania światem pisma- poznanie liter J, j.

 

Temat: Ekosystem życia

  • kształtowanie postaw proekologicznych, np. segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii, uczestnictwo w akcjach ekologicznych;
  • rozwijanie świadomości ekologicznej – poznawanie sposobów redukowania negatywnego wpływu człowieka na środowisko poprzez działania proekologiczne i ochronę przyrody;
  • poszerzanie wiedzy o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji i działalności człowieka (np. zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby);
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem oraz poznawanie liter „g”, „G”;
  • rozwijanie umiejętności współpracy – podejmowanie działań służących osiągnięciu wspólnego celu, planowanie i realizowanie zadań w zespole.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze

Marzec 2025 r.

 

Recepta na zdrowie

  1. Wdrażanie do dbałości o zdrowie w szerokim pojęciu.
  2. Rozumienie pojęcia „W zdrowym ciele, zdrowy duch!”
  3. Ćwi­czenia szybkiej reakcji na sygnały- wzrokowe i słuchowe.
  4. Rozwijanie umiejętności prawidłowego mycia rąk oraz dbania o higienę jamy ustnej.
  5. Kształtowanie pojęć matematycznych – poznanie cyfry 9, przeliczanie w zakresie 9.
  6. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, kondycji i prawidłowej postawy.

 

Kiedyś i dziś

  1. Utrwalanie pojęć matematycznych, klasyfikowanie, wyjaśnienie pojęcia chronologii.
  2. Poznawanie liter, przygotowanie do nauki czytania i pisania.
  3. Rozwijanie aparatu mowy- ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
  4. Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowa­nia, utrwalanie cech figur geometrycznych.
  5. Ćwiczenia słuchu fonematycznego, analiza i synteza głoskowa wyrazów.
  6. Ćwiczenia grafomotoryczne i graficzne, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej, rozumienie pojęcia symetrii.

 

Na tropach wiosny

  1. Rozwijanie umiejętności klasyfikowania obrazków.
  2. Prowadzenie obserwacji pogodowych i przyrodniczych- określanie pogody za pomocą symboli.
  3. Chronologiczne układanie historyjki obrazkowej.
  4. Poznawanie liter „C, c”- Przygotowanie do nauki czytania i pisania.
  5. Rozwijanie umiejętności wokalnych i recytatorskich- przedstawienie z okazji „Powitania Wiosny”.
  6. Eksperymentowanie i działania badawcze.

 

Morskie opowieści

  1. Utrwalenie rytmów i rytmicznej organizacji czasu, odtwarzanie schematów rytmicznych.
  2. Eksperymentowanie z dźwiękiem- muzykowanie z wykorzystaniem butelek.
  3. Utrwalanie poznanych liter, rozwijanie zainteresowań pismem i literaturą.
  4. Rozwijanie kondycji i prawidłowej postawy, ćwiczenia dużych grup mięśniowych.
  5. Poznawanie wielozmysłowe- zabawy sensoryczne.
  6. Ćwiczenia koncentracji i uwagi, uważne słuchanie opowiadania, poznawanie fauny i flory morskiej.

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze

Luty 2025 r.

Temat: Karnawał na świecie.

  • doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych;
  • kształtowanie postawy współodpowiedzialności za pozytywną atmosferę w grupie przedszkolnej;
  • rozwijanie otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe);
  • kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”;
  • rozbudzanie zainteresowań światem pisma- wprowadzenie liter „B”, „b”.

 

Temat: Polarna wyprawa.

  • kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu:/ ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów/;
  • rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter, wprowadzenie litery „N”, „n”;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: <, >, =, ustalania równoliczności przez przeliczanie;
  • nabywanie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń;
  • kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne.

 

Temat: Na wiślanym szlaku.

  • wdrażanie do postrzegania własnej osoby jako członka narodu oraz odczuwanie dumy z faktu bycia Polką/Polakiem;
  • poznawanie historii Polski oraz zdobywania wiedzy o ważnych historycznie postaciach;
  • poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: kształtowanie pojęcia „stolica” oraz nabywanie umiejętności orientacji na mapie Polski;
  • doskonalenie znajomości monet, umiejętności ich porządkowania oraz odliczania wskazanych kwot;
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się wagą w zabawie i sytuacjach użytkowych – określanie i porównywanie przedmiotów ze względu na ich ciężar;
  • poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, legendach i bajkach.

Temat: Sztuka blisko nas.

  • wdrażanie do wykorzystywania pełnej gamy barw, do eksperymentowania z mieszaniem kolorów;
  • poszerzanie słownictwa związanego z dziedzinami sztuki: malarstwo, muzyka, rzeźba, architektura;
  • doskonalenie umiejętności przedstawiania zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez obcowanie ze sztuką oraz różnorodne formy własnej ekspresji twórczej;
  • rozwijanie postawy zainteresowania wytworami kultury i sztuki zwracając uwagę na emocje dostarczane podczas obcowania ze sztuką;
  • kształtowanie umiejętności czerpania radości i satysfakcji z wykonywanych czynności, w tym z własnej aktywności twórczej.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze.

Styczeń 2025 r.

 

Coraz bliżej gwiazd

  1. Poznanie zawodów: pilot, astronauta i astronom.
  2. Ćwiczenia spostrzegawczości w różnych formach aktywności.
  3. Rozwija nie umiejętności przegrywania i bycia zwycięzcą.
  4. Zabawy literami – poznanie obrazu graficznego litery P,p oraz głoski „p”- przygotowanie do nauki pisania i czytania.
  5. Kształtowanie pojęcia liczy 8, poznanie cyfry 8, utrwalanie pojęć matematycznych.
  6. Dostrzeganie związku między ruchem obrotowym Ziemi, a zmiennością czasu i pór roku.

Za zimową szybą

  1. Rozwijanie motoryki małej i dużej.
  2. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  3. Rozwijanie umiejętności eksperymentowania, obserwacji i wyciągania wniosków.
  4. Poznawanie wielozmysłowe,
  5. Rozwijanie koncentracji i uwagi- poznawanie mnemotechniki w zabawie.
  6. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozpoznawanie małych i wiekich liter, odczytywanie prostych wyrazów.
  7. Utrwalanie pojęć matematycznych, znaków „+, -„, tworzenie zbiorów, porównywanie liczebności, doskonalenie orientacji w schemacie ciała.

Serce dla babci i dziadka

  1. Rozumienie pojęcia drzewo genealogiczne
  2. Poznanie liter „s”, „S”– przygotowanie do czytania i pisania.
  3. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej- ćwiczenie mięśni grzbietu, ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie stóp, ćwiczenie uspokajające.
  4. Rozwiązywanie zagadek słuchowych -ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej.
  5. Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji
  6. Kształtowanie nawyków higienicznych i porządkowych, umiejętności właściwego dbania o swoje rzeczy

Kim będę?

  1. Ekspozycja rzemiosła użytkowego i artystycznego, tworzenie kącika.
  2. Poznawanie dawnych zawodów, wyjaśnienie znaczenia pojęć „rzemiosło”, „rzemieślnik”.
  3. Doskonalenie pamięci wzrokowej.
  4. Rozwijanie umiejętności budowania swobodnych wypowiedzi na określony temat.
  5. Ćwiczenia grafomotoryczne i graficzne
  6. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i prezentowania swoich talentów.

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze

Grudzień 2024 r.

 

Temat: Zabawy w teatr.

  • doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści;
  • wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „y”, „Y”;
  • poznanie znaków: „+”, „=”, układanie i odczytywanie zapisów matematycznych kształtując umiejętności dodawania i odejmowania;
  • kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – wykorzystanie techniki dramy pantomimę;
  • wdrażanie do odczytywania znaków pozawerbalnych: słuchowych, wzrokowych, dotykowych oraz do wykorzystywania ich w komunikacji;
  • doskonalenie umiejętności właściwego intonowania wypowiedzi oraz zachęcanie do kontroli poprawności własnych wypowiedzi pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym.

Temat: Kulinarne ciekawostki.

  • wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji;
  • doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”, poznanie cyfry 6;
  • wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania oraz nabywanie umiejętności prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyku sprzątania po posiłku;
  • kształtowanie zrozumienia, że nie trzeba być pierwszym i najlepszym w każdej dziedzinie- wspierając dzieci w radzeniu sobie w trudnościach;
  • kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter.

Temat: Magia Świąt.

  • wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia- przygotowanie występu świątecznego;
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce, rozróżniania strony lewej i prawej podczas tworzenia kartek świątecznych;
  • kształtowanie rozumienia wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie;
  • doskonalenie motoryki dużej i małej- sprzątanie, wycinanie, klejenie, rysowanie, kreślenie, malowanie, posługiwanie się nożyczkami, kredkami, ołówkiem, pędzlem;
  • kształtowanie świadomości, że różne osoby w tej samej sytuacji mogą mieć różne odczucia.

Temat: Zegary i kalendarze.

  • zapoznanie ze sposobami mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarów (stoper, zegar: słoneczny, elektroniczny, piaskowy, tarczowy, wahadłowy) – porównywanie czasu wykonywania różnych czynności;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia;
  • kształtowanie umiejętności porządkowania zbiorów zgodnie z wzrastającą i malejącą liczebnością- poznanie cyfry 7;
  • doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalania właściwego kierunku kreślenia;
  • wykonywanie prac zwiększających sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, świadomość ruchów całego ciała.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Listopad 2024 r.

 

Dbamy o bezpieczeństwo

 

  1. Utrwalanie orientacji w przestrzeni, wobec drugiej osoby i na kartce.
  2. Rozwijanie pamięci wzrokowej oraz słuchowej.
  3. Przygotowanie do czytania i pisania- utrwalanie poznanych liter.
  4. Utrwalenie numerów alarmowych i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim.
  5. Kształtowanie pojęć matematycznych, tworzenie zbiorów, rozwijanie umiejętności przeliczania, dopełnianie i odzwierciedlanie liczebności zbiorów.
  6. Kształtowa­nie właściwego schematu reagowania i radzenia sobie w sytuacjach trudnych.

 

Kochamy Cię, Polsko!

 

  1. Kształtowanie postaw patriotycznych.
  2. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie rzutu i chwytu, ćwiczenie oddechowe i uspokajające.
  3. Doskonalenie zmysłów: słuchu, równowagi i orientacji.
  4. Ćwiczenie grafomotoryczne, stymulowanie obu półkul w czasie synchronicz­nego rysowania kredą.
  5. Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  6. „Koncert patriotyczny”- aktywne uczestnictwo w spektaklu słowno- muzycznym
    z okazji rocznicy odzyskania niepodległości.

Deszczem malowane

  1. Poznawanie zmysłowe, zabawy sensoryczne
  2. Wdrażanie do oszczędnego gospodarowania wodą. Rozumienie znaczenia deszczu w przyrodzie i dla człowieka
  3. Eksperymentowanie dźwiękiem- pobudzająca koncentracji uwagi.
  4. Rozwijanie logicznego myślenia- kodowanie
  5. Prowadzenie obserwacji pogody i zapisu temperatury na termometrze zewnętrznym, próba odczytywania temperatury.
  6. Pobudzanie kreatywnego myślenia

Nasze emocje

 

  1. Wdrażanie strategii radzenia sobie ze złością.
  2. Rozwijanie umiejętności przedstawiania emocji w zabawach dramowych.
  3. Przygotowanie do czytania i pisania, ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej
    i wzrokowej.
  4. Rozwijanie odporności emocjonalnej
  5. Poznawanie pojęć matematycznych, porównywanie liczebności zbiorów, wprowadzenie znaków „<”, „>”, „=”.
  6. Rozwijanie umiejętności komunikowania potrzeb oraz pokojowego rozwiązywania konfliktów.
  7. Kształtowanie wrażliwości i empatii- odchody Dnia Życzliwości.
  8. Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą, dostarczanie radości i przyjemności wspólnej zabawy- świętowanie Międzynarodowego Dnia Pluszowego Misia.

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze

Październik

 

Temat I.

 Zapachy i smaki jesieni.

 

  1. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy;
  2. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków;
  3. Kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2 oraz rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych;
  4. Rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru;
  5. Wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych;
  6. Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „m” „M”.

Temat II.

Sztuka bycia razem.

 

  1. Wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich;
  2. Rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem i literami: wprowadzenie litery „e”, „E”;
  3. Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie;
  4. Kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób;
  5. Kształtowanie pojęcia liczby „trzy”, poznanie cyfry 3 oraz stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1-3;
  6. Wprowadzanie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość.

Temat III.

O czym szumią drzewa?

 

  1. Rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem– odgłosy lasu oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego;
  2. Kształtowanie postawy proekologicznej;
  3. Doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami, zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków;
  4. Rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej;
  5. Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „l” „L” oraz wyrazów do globalnego czytania;
  6. Wdrażanie do podjęcia współpracy oraz zdrowej rywalizacji w parach i w zespołach.

Temat IV.

Jesienne strategie zwierząt.

 

  1. Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „i” „I”;
  2. Doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter);
  3. Utrwalanie umiejętności matematycznych: ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania oraz porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”;
  4. Budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i rebusów;
  5. Poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym rozwijając empatię w stosunku do zwierząt.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

WRZESIEŃ 2024 r.

Krąg tematyczny: Ja i ty to my

  1. Integracja grupy, rozwijanie współpracy w grupie i zespołach.
  2. Doskonalenie myśle­nia skojarzeniowego i pamięci wzrokowej.
  3. Zmysłowe poznawanie
  4. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
  5. Kształtowanie pojęć matematycznych- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
  6. Ustalenie kodeksu grupy- utrwalanie zasad bezpieczeństwa i kulturalnego zachowania w przedszkolu i poza terenem przedszkola.

Krąg tematyczny: Spotkanie z latawcem

  1. Tworzenie kreatywnych rysunków i opowiadań.
  2. Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie rozciągające mięśnie piersiowe, ćwiczenie mięśni grzbietu, karku i mięśni ściągających łopatki, ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie z elementem czworakowania, ćwiczenie relaksacyjne.
  3. Eksperymentowanie z balonami.
  4. Rozwijanie umiejętności spostrzegania, orientacji na kartce, odtwarzania wzoru.
  5. Utrwalanie nazw i cech figur geometrycznych, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
  6. Ćwiczenia oddechowe

Krąg tematyczny: Pożegnanie lata

 

  1. Ćwiczenia utrwalające orientację na mapie, odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.
  2. Utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter, przygotowanie do nauki czytania i pisania.
  3. Ćwi­czenie spostrzegawczości słuchowej.
  4. Doskonalenie umiejętności odzwierciedlenia liczebności na zbiorach zastępczych, kształtowanie spostrzegawczości.
  5. Eksperymentowanie- założenie hodowli dżdżownic
  6. Ćwiczenie doskonalące spostrze­ganie oraz myślenie logiczne, kolorowanie zgod­nie z kodem.

Krąg tematyczny: Tajemnice Ziemi

  1. Zorganizowanie kącika zabaw badawczych i sensorycznych.
  2. Bogacenie słownika, doskonalenie myślenia skojarzeniowego.
  3. Poznawanie świata dinozaurów.
  4. Ćwiczenia logorytmiczne.
  5. Analiza i synteza sylabowa i głoskowa prostych wyrazów.
  6. Kula i koło- dostrzeganie różnic.