Grupa VI A i VI B
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Maj 2025 r.
Biało-czerwony maj
- Utrwalanie symboli narodowych, poznanie historii Konstytucji 3 Maja.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi czasu.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, sprawdzanie szybkości, skoczności, celności i siły.
- Banknoty i monety- rozwijanie umiejętności przeliczania banknotów i monet
o różnym nominale. - Poznanie historii i tradycji regionu.
- Bogacenie słownictwa, utrwalanie wiedzy na temat Polski, kształtowanie postaw patriotycznych.
Podróże po Europie
- Poznawanie symboli Unii Europejskiej.
- Rozwijanie umiejętności odczytywania informacji na mapie Europy.
- Poznawanie i charakterystycznych budowli wybranych państw.
- Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.
- Utrwalanie miar długości, wagi i pojemności.
- Ćwiczenia koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej.
Wiosenne barwy i dźwięki
- Utrwalanie poznanych liter, zachęcanie do nauki czytania.
- Wycieczka na „Zielone przedszkole” w dniach 20-22.05. do Szklarskiej Poręby.
– Poznawanie zakątków Dolnego Śląska;
– Zwiedzanie Muzeum Ziemi i Huty Szkła;
– Rozwijanie kondycji fizycznej podczas wędrówek po górach- Wodospad Szklarki, Wodospad Kamieńczyka;
– Kształtowanie samodzielności;
– Obcowanie z przyrodą, prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
- Utrwalanie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących wiosenną łąkę. Rozumienie sekretnych przemian dziejących się w przyrodzie (cykl rozwojowy żaby i motyla).
W rodzinnym kręgu
- Kształtowanie umiejętności czytania prostych tekstów obrazkowo- literowych, wykonywania zadań zgodnie z poleceniem.
- Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania.
- Kształtowanie postawy szacunku wobec rodziców i dziadków.
- Utrwalanie nazw i cech figur geometrycznych.
- Tworzenie prac plastycznych różnymi technikami.
- Integrowanie społeczności przedszkolnej z Rodzinami dzieci- Zaproszenie na Piknik Rodzinny.

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze
Kwiecień 2025 r.
Temat: W domu i w zagrodzie
- poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych, hodowlanych i egzotycznych- ich cech, środowiska życia oraz sposobów opieki nad nimi;
- wzbogacanie wiedzy o postępie technologicznym w gospodarstwie rolnym- nowoczesne maszyny i narzędzia wykorzystywane w gospodarstwie oraz ich wpływ na pracę człowieka;
- kształtowanie pojęcia liczby dziesięć oraz jej miejsca w szeregu liczbowym;
- utrwalanie umiejętności dokonywania pomiarów- mierzenia długości;
- kształtowanie postawy szacunku dla pracy rolnika wdrażanie do kultywowania zwyczajów i tradycji regionalnych oraz rodzinnych;
- kształtowanie u dzieci właściwej reakcji na zauważone zagrożenie lub wyrządzaną krzywdę zwierzętom poprzez rozwijanie wrażliwości, empatii oraz odpowiedzialnych postaw wobec istot żywych.
Temat: Strażnicy książek.
- kształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu książek na emocje i nastrój;
- doskonalenie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z uwzględnieniem empatii i zrozumienia sytuacji drugiej osoby;
- kształtowanie świadomości narodowej i poczucia dumy z bycia Polakiem poprzez dostrzeganie piękna języka i literatury;
- wdrażanie do jasnego i poprawnego gramatycznie oraz logicznie formułowania wypowiedzi;
- doskonalenie umiejętności wyrażania emocji za pomocą gestów, mimiki i ruchu, odzwierciedlających treści i uczucia bohaterów.
Temat: Radosna Wielkanoc
- wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami Wielkanocy oraz wdrażanie do ich kultywowania;
- kształtowanie umiejętności nakrywania stołu i właściwego posługiwania się sztućcami;
- rozwijanie poczucia tożsamości narodowej i dumy z bycia Polakiem poprzez poznawanie tradycji, historii i sztuki;
- prowadzenie obserwacji, doświadczeń i eksperymentów ukazujących skutki wykonywanych czynności, np. przelewanie wody do różnych naczyń;
- rozwijanie umiejętności mierzenia płynów i rozumienia stałości objętości, a także ustalania wspólnej miary objętości cieczy;
- wzbudzanie zainteresowania światem pisma- poznanie liter J, j.
Temat: Ekosystem życia
- kształtowanie postaw proekologicznych, np. segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii, uczestnictwo w akcjach ekologicznych;
- rozwijanie świadomości ekologicznej – poznawanie sposobów redukowania negatywnego wpływu człowieka na środowisko poprzez działania proekologiczne i ochronę przyrody;
- poszerzanie wiedzy o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji i działalności człowieka (np. zanieczyszczanie wody, powietrza, gleby);
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem oraz poznawanie liter „g”, „G”;
- rozwijanie umiejętności współpracy – podejmowanie działań służących osiągnięciu wspólnego celu, planowanie i realizowanie zadań w zespole.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Marzec 2025 r.
Recepta na zdrowie
- Wdrażanie do dbałości o zdrowie w szerokim pojęciu.
- Rozumienie pojęcia „W zdrowym ciele, zdrowy duch!”
- Ćwiczenia szybkiej reakcji na sygnały- wzrokowe i słuchowe.
- Rozwijanie umiejętności prawidłowego mycia rąk oraz dbania o higienę jamy ustnej.
- Kształtowanie pojęć matematycznych – poznanie cyfry 9, przeliczanie w zakresie 9.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, kondycji i prawidłowej postawy.
Kiedyś i dziś
- Utrwalanie pojęć matematycznych, klasyfikowanie, wyjaśnienie pojęcia chronologii.
- Poznawanie liter, przygotowanie do nauki czytania i pisania.
- Rozwijanie aparatu mowy- ćwiczenia oddechowe i logopedyczne.
- Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania, utrwalanie cech figur geometrycznych.
- Ćwiczenia słuchu fonematycznego, analiza i synteza głoskowa wyrazów.
- Ćwiczenia grafomotoryczne i graficzne, rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej, rozumienie pojęcia symetrii.
Na tropach wiosny
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania obrazków.
- Prowadzenie obserwacji pogodowych i przyrodniczych- określanie pogody za pomocą symboli.
- Chronologiczne układanie historyjki obrazkowej.
- Poznawanie liter „C, c”- Przygotowanie do nauki czytania i pisania.
- Rozwijanie umiejętności wokalnych i recytatorskich- przedstawienie z okazji „Powitania Wiosny”.
- Eksperymentowanie i działania badawcze.
Morskie opowieści
- Utrwalenie rytmów i rytmicznej organizacji czasu, odtwarzanie schematów rytmicznych.
- Eksperymentowanie z dźwiękiem- muzykowanie z wykorzystaniem butelek.
- Utrwalanie poznanych liter, rozwijanie zainteresowań pismem i literaturą.
- Rozwijanie kondycji i prawidłowej postawy, ćwiczenia dużych grup mięśniowych.
- Poznawanie wielozmysłowe- zabawy sensoryczne.
- Ćwiczenia koncentracji i uwagi, uważne słuchanie opowiadania, poznawanie fauny i flory morskiej.
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze
Luty 2025 r.
Temat: Karnawał na świecie.
- doskonalenie sprawności manualnej oraz utrwalanie właściwego kierunku kreślenia podczas wykonywania ćwiczeń graficznych;
- kształtowanie postawy współodpowiedzialności za pozytywną atmosferę w grupie przedszkolnej;
- rozwijanie otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji;
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji (zabawy dramowe);
- kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”;
- rozbudzanie zainteresowań światem pisma- wprowadzenie liter „B”, „b”.
Temat: Polarna wyprawa.
- kształtowanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu:/ ludzie o różnym wyglądzie, z różnych krajów/;
- rozwijanie umiejętności czytania prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter, wprowadzenie litery „N”, „n”;
- doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: <, >, =, ustalania równoliczności przez przeliczanie;
- nabywanie umiejętności oceniania zachowania innych oraz dokonywania samooceny z zastosowaniem adekwatnych określeń;
- kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne.
Temat: Na wiślanym szlaku.
- wdrażanie do postrzegania własnej osoby jako członka narodu oraz odczuwanie dumy z faktu bycia Polką/Polakiem;
- poznawanie historii Polski oraz zdobywania wiedzy o ważnych historycznie postaciach;
- poszerzanie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: kształtowanie pojęcia „stolica” oraz nabywanie umiejętności orientacji na mapie Polski;
- doskonalenie znajomości monet, umiejętności ich porządkowania oraz odliczania wskazanych kwot;
- kształtowanie umiejętności posługiwania się wagą w zabawie i sytuacjach użytkowych – określanie i porównywanie przedmiotów ze względu na ich ciężar;
- poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, legendach i bajkach.
Temat: Sztuka blisko nas.
- wdrażanie do wykorzystywania pełnej gamy barw, do eksperymentowania z mieszaniem kolorów;
- poszerzanie słownictwa związanego z dziedzinami sztuki: malarstwo, muzyka, rzeźba, architektura;
- doskonalenie umiejętności przedstawiania zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz wyrażania emocji poprzez obcowanie ze sztuką oraz różnorodne formy własnej ekspresji twórczej;
- rozwijanie postawy zainteresowania wytworami kultury i sztuki zwracając uwagę na emocje dostarczane podczas obcowania ze sztuką;
- kształtowanie umiejętności czerpania radości i satysfakcji z wykonywanych czynności, w tym z własnej aktywności twórczej.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze.
Styczeń 2025 r.
Coraz bliżej gwiazd
- Poznanie zawodów: pilot, astronauta i astronom.
- Ćwiczenia spostrzegawczości w różnych formach aktywności.
- Rozwija nie umiejętności przegrywania i bycia zwycięzcą.
- Zabawy literami – poznanie obrazu graficznego litery P,p oraz głoski „p”- przygotowanie do nauki pisania i czytania.
- Kształtowanie pojęcia liczy 8, poznanie cyfry 8, utrwalanie pojęć matematycznych.
- Dostrzeganie związku między ruchem obrotowym Ziemi, a zmiennością czasu i pór roku.
Za zimową szybą
- Rozwijanie motoryki małej i dużej.
- Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
- Rozwijanie umiejętności eksperymentowania, obserwacji i wyciągania wniosków.
- Poznawanie wielozmysłowe,
- Rozwijanie koncentracji i uwagi- poznawanie mnemotechniki w zabawie.
- Rozwijanie zainteresowań czytelniczych, rozpoznawanie małych i wiekich liter, odczytywanie prostych wyrazów.
- Utrwalanie pojęć matematycznych, znaków „+, -„, tworzenie zbiorów, porównywanie liczebności, doskonalenie orientacji w schemacie ciała.
Serce dla babci i dziadka
- Rozumienie pojęcia drzewo genealogiczne
- Poznanie liter „s”, „S”– przygotowanie do czytania i pisania.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej- ćwiczenie mięśni grzbietu, ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie stóp, ćwiczenie uspokajające.
- Rozwiązywanie zagadek słuchowych -ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji
- Kształtowanie nawyków higienicznych i porządkowych, umiejętności właściwego dbania o swoje rzeczy
Kim będę?
- Ekspozycja rzemiosła użytkowego i artystycznego, tworzenie kącika.
- Poznawanie dawnych zawodów, wyjaśnienie znaczenia pojęć „rzemiosło”, „rzemieślnik”.
- Doskonalenie pamięci wzrokowej.
- Rozwijanie umiejętności budowania swobodnych wypowiedzi na określony temat.
- Ćwiczenia grafomotoryczne i graficzne
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i prezentowania swoich talentów.

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze
Grudzień 2024 r.
Temat: Zabawy w teatr.
- doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści;
- wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „y”, „Y”;
- poznanie znaków: „+”, „=”, układanie i odczytywanie zapisów matematycznych kształtując umiejętności dodawania i odejmowania;
- kształtowanie umiejętności prezentowania stanów emocjonalnych w sytuacji zadaniowej – wykorzystanie techniki dramy pantomimę;
- wdrażanie do odczytywania znaków pozawerbalnych: słuchowych, wzrokowych, dotykowych oraz do wykorzystywania ich w komunikacji;
- doskonalenie umiejętności właściwego intonowania wypowiedzi oraz zachęcanie do kontroli poprawności własnych wypowiedzi pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym.
Temat: Kulinarne ciekawostki.
- wzbogacanie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji;
- doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze oraz stosowania określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”, poznanie cyfry 6;
- wdrażanie do dbałości o higienę, kształtowanie świadomości zagrożeń wynikających z jej nieprzestrzegania oraz nabywanie umiejętności prawidłowego i estetycznego nakrywania do stołu oraz nawyku sprzątania po posiłku;
- kształtowanie zrozumienia, że nie trzeba być pierwszym i najlepszym w każdej dziedzinie- wspierając dzieci w radzeniu sobie w trudnościach;
- kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter.
Temat: Magia Świąt.
- wzbogacanie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami świąt Bożego Narodzenia- przygotowanie występu świątecznego;
- doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce, rozróżniania strony lewej i prawej podczas tworzenia kartek świątecznych;
- kształtowanie rozumienia wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie;
- doskonalenie motoryki dużej i małej- sprzątanie, wycinanie, klejenie, rysowanie, kreślenie, malowanie, posługiwanie się nożyczkami, kredkami, ołówkiem, pędzlem;
- kształtowanie świadomości, że różne osoby w tej samej sytuacji mogą mieć różne odczucia.
Temat: Zegary i kalendarze.
- zapoznanie ze sposobami mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarów (stoper, zegar: słoneczny, elektroniczny, piaskowy, tarczowy, wahadłowy) – porównywanie czasu wykonywania różnych czynności;
- doskonalenie umiejętności dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia;
- kształtowanie umiejętności porządkowania zbiorów zgodnie z wzrastającą i malejącą liczebnością- poznanie cyfry 7;
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych oraz utrwalania właściwego kierunku kreślenia;
- wykonywanie prac zwiększających sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, świadomość ruchów całego ciała.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Listopad 2024 r.
Dbamy o bezpieczeństwo
- Utrwalanie orientacji w przestrzeni, wobec drugiej osoby i na kartce.
- Rozwijanie pamięci wzrokowej oraz słuchowej.
- Przygotowanie do czytania i pisania- utrwalanie poznanych liter.
- Utrwalenie numerów alarmowych i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu i poza nim.
- Kształtowanie pojęć matematycznych, tworzenie zbiorów, rozwijanie umiejętności przeliczania, dopełnianie i odzwierciedlanie liczebności zbiorów.
- Kształtowanie właściwego schematu reagowania i radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Kochamy Cię, Polsko!
- Kształtowanie postaw patriotycznych.
- Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej, ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie rzutu i chwytu, ćwiczenie oddechowe i uspokajające.
- Doskonalenie zmysłów: słuchu, równowagi i orientacji.
- Ćwiczenie grafomotoryczne, stymulowanie obu półkul w czasie synchronicznego rysowania kredą.
- Rozwijanie słuchu fonematycznego.
- „Koncert patriotyczny”- aktywne uczestnictwo w spektaklu słowno- muzycznym
z okazji rocznicy odzyskania niepodległości.
Deszczem malowane
- Poznawanie zmysłowe, zabawy sensoryczne
- Wdrażanie do oszczędnego gospodarowania wodą. Rozumienie znaczenia deszczu w przyrodzie i dla człowieka
- Eksperymentowanie dźwiękiem- pobudzająca koncentracji uwagi.
- Rozwijanie logicznego myślenia- kodowanie
- Prowadzenie obserwacji pogody i zapisu temperatury na termometrze zewnętrznym, próba odczytywania temperatury.
- Pobudzanie kreatywnego myślenia
Nasze emocje
- Wdrażanie strategii radzenia sobie ze złością.
- Rozwijanie umiejętności przedstawiania emocji w zabawach dramowych.
- Przygotowanie do czytania i pisania, ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej
i wzrokowej. - Rozwijanie odporności emocjonalnej
- Poznawanie pojęć matematycznych, porównywanie liczebności zbiorów, wprowadzenie znaków „<”, „>”, „=”.
- Rozwijanie umiejętności komunikowania potrzeb oraz pokojowego rozwiązywania konfliktów.
- Kształtowanie wrażliwości i empatii- odchody Dnia Życzliwości.
- Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą, dostarczanie radości i przyjemności wspólnej zabawy- świętowanie Międzynarodowego Dnia Pluszowego Misia.
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze
Październik
Temat I.
Zapachy i smaki jesieni.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy;
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków;
- Kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2 oraz rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych;
- Rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru;
- Wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych;
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „m” „M”.
Temat II.
Sztuka bycia razem.
- Wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich;
- Rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem i literami: wprowadzenie litery „e”, „E”;
- Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie;
- Kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób;
- Kształtowanie pojęcia liczby „trzy”, poznanie cyfry 3 oraz stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1-3;
- Wprowadzanie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość.
Temat III.
O czym szumią drzewa?
- Rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem– odgłosy lasu oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego;
- Kształtowanie postawy proekologicznej;
- Doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami, zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków;
- Rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej;
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „l” „L” oraz wyrazów do globalnego czytania;
- Wdrażanie do podjęcia współpracy oraz zdrowej rywalizacji w parach i w zespołach.
Temat IV.
Jesienne strategie zwierząt.
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „i” „I”;
- Doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter);
- Utrwalanie umiejętności matematycznych: ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania oraz porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”;
- Budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i rebusów;
- Poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym rozwijając empatię w stosunku do zwierząt.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
WRZESIEŃ 2024 r.
Krąg tematyczny: Ja i ty to my
- Integracja grupy, rozwijanie współpracy w grupie i zespołach.
- Doskonalenie myślenia skojarzeniowego i pamięci wzrokowej.
- Zmysłowe poznawanie
- Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
- Kształtowanie pojęć matematycznych- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
- Ustalenie kodeksu grupy- utrwalanie zasad bezpieczeństwa i kulturalnego zachowania w przedszkolu i poza terenem przedszkola.
Krąg tematyczny: Spotkanie z latawcem
- Tworzenie kreatywnych rysunków i opowiadań.
- Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie rozciągające mięśnie piersiowe, ćwiczenie mięśni grzbietu, karku i mięśni ściągających łopatki, ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie z elementem czworakowania, ćwiczenie relaksacyjne.
- Eksperymentowanie z balonami.
- Rozwijanie umiejętności spostrzegania, orientacji na kartce, odtwarzania wzoru.
- Utrwalanie nazw i cech figur geometrycznych, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
- Ćwiczenia oddechowe
Krąg tematyczny: Pożegnanie lata
- Ćwiczenia utrwalające orientację na mapie, odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.
- Utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter, przygotowanie do nauki czytania i pisania.
- Ćwiczenie spostrzegawczości słuchowej.
- Doskonalenie umiejętności odzwierciedlenia liczebności na zbiorach zastępczych, kształtowanie spostrzegawczości.
- Eksperymentowanie- założenie hodowli dżdżownic
- Ćwiczenie doskonalące spostrzeganie oraz myślenie logiczne, kolorowanie zgodnie z kodem.
Krąg tematyczny: Tajemnice Ziemi
- Zorganizowanie kącika zabaw badawczych i sensorycznych.
- Bogacenie słownika, doskonalenie myślenia skojarzeniowego.
- Poznawanie świata dinozaurów.
- Ćwiczenia logorytmiczne.
- Analiza i synteza sylabowa i głoskowa prostych wyrazów.
- Kula i koło- dostrzeganie różnic.