Grupa VI A i VI B
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze
Październik
Temat I.
Zapachy i smaki jesieni.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy;
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków;
- Kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2 oraz rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych;
- Rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru;
- Wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych;
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „m” „M”.
Temat II.
Sztuka bycia razem.
- Wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich;
- Rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem i literami: wprowadzenie litery „e”, „E”;
- Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie;
- Kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób;
- Kształtowanie pojęcia liczby „trzy”, poznanie cyfry 3 oraz stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1-3;
- Wprowadzanie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość.
Temat III.
O czym szumią drzewa?
- Rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem– odgłosy lasu oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego;
- Kształtowanie postawy proekologicznej;
- Doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami, zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków;
- Rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej;
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „l” „L” oraz wyrazów do globalnego czytania;
- Wdrażanie do podjęcia współpracy oraz zdrowej rywalizacji w parach i w zespołach.
Temat IV.
Jesienne strategie zwierząt.
- Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „i” „I”;
- Doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter);
- Utrwalanie umiejętności matematycznych: ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania oraz porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”;
- Budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i rebusów;
- Poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym rozwijając empatię w stosunku do zwierząt.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
WRZESIEŃ 2024 r.
Krąg tematyczny: Ja i ty to my
- Integracja grupy, rozwijanie współpracy w grupie i zespołach.
- Doskonalenie myślenia skojarzeniowego i pamięci wzrokowej.
- Zmysłowe poznawanie
- Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
- Kształtowanie pojęć matematycznych- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
- Ustalenie kodeksu grupy- utrwalanie zasad bezpieczeństwa i kulturalnego zachowania w przedszkolu i poza terenem przedszkola.
Krąg tematyczny: Spotkanie z latawcem
- Tworzenie kreatywnych rysunków i opowiadań.
- Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie rozciągające mięśnie piersiowe, ćwiczenie mięśni grzbietu, karku i mięśni ściągających łopatki, ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie z elementem czworakowania, ćwiczenie relaksacyjne.
- Eksperymentowanie z balonami.
- Rozwijanie umiejętności spostrzegania, orientacji na kartce, odtwarzania wzoru.
- Utrwalanie nazw i cech figur geometrycznych, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
- Ćwiczenia oddechowe
Krąg tematyczny: Pożegnanie lata
- Ćwiczenia utrwalające orientację na mapie, odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.
- Utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter, przygotowanie do nauki czytania i pisania.
- Ćwiczenie spostrzegawczości słuchowej.
- Doskonalenie umiejętności odzwierciedlenia liczebności na zbiorach zastępczych, kształtowanie spostrzegawczości.
- Eksperymentowanie- założenie hodowli dżdżownic
- Ćwiczenie doskonalące spostrzeganie oraz myślenie logiczne, kolorowanie zgodnie z kodem.
Krąg tematyczny: Tajemnice Ziemi
- Zorganizowanie kącika zabaw badawczych i sensorycznych.
- Bogacenie słownika, doskonalenie myślenia skojarzeniowego.
- Poznawanie świata dinozaurów.
- Ćwiczenia logorytmiczne.
- Analiza i synteza sylabowa i głoskowa prostych wyrazów.
- Kula i koło- dostrzeganie różnic.