Grupa VI A i VI B

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze

Październik

 

Temat I.

 Zapachy i smaki jesieni.

 

  1. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i analizowania wypowiedzi innych podczas rozmowy;
  2. Kształtowanie umiejętności rozpoznawania wartości związanych z oszczędnością i rozsądnym planowaniem wydatków;
  3. Kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2 oraz rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych;
  4. Rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów oraz wyodrębniania podzbiorów zbioru;
  5. Wzbogacanie wiedzy o warzywach i owocach oraz uświadomienie ich wartości odżywczych;
  6. Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „m” „M”.

Temat II.

Sztuka bycia razem.

 

  1. Wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich;
  2. Rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem i literami: wprowadzenie litery „e”, „E”;
  3. Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów poprzez szacowanie na „oko”, łączenie w pary i przeliczanie;
  4. Kształtowanie umiejętności szanowania emocji swoich oraz innych osób;
  5. Kształtowanie pojęcia liczby „trzy”, poznanie cyfry 3 oraz stosowanie zapisów cyfrowych liczb 1-3;
  6. Wprowadzanie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, szacunek, tolerancja, otwartość.

Temat III.

O czym szumią drzewa?

 

  1. Rozwijanie słuchu i wyobraźni muzycznej poprzez eksperymenty z dźwiękiem– odgłosy lasu oraz uwrażliwianie na piękno i różnorodność krajobrazu leśnego;
  2. Kształtowanie postawy proekologicznej;
  3. Doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody jesienią i dzielenie się swoimi spostrzeżeniami oraz przeżyciami, zapoznanie z wybranymi gatunkami drzew oraz ptaków;
  4. Rozwijanie umiejętności dokonywania syntezy i analizy sylabowej i głoskowej;
  5. Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „l” „L” oraz wyrazów do globalnego czytania;
  6. Wdrażanie do podjęcia współpracy oraz zdrowej rywalizacji w parach i w zespołach.

Temat IV.

Jesienne strategie zwierząt.

 

  1. Wzbudzanie zainteresowania czytaniem i literami: wprowadzenie litery „i” „I”;
  2. Doskonalenie umiejętności piśmienniczych poprzez zabawy grafomotoryczne i kreślarskie (rysowanie po śladzie oraz kreślenie liter);
  3. Utrwalanie umiejętności matematycznych: ustalanie równoliczności przez przeliczanie, ustawianie w pary i inne formy wzajemnego przyporządkowania oraz porównywania długości „na oko” przez przykładanie, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”;
  4. Budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek i rebusów;
  5. Poszerzanie słownika o pojęcia związane ze środowiskiem leśnym rozwijając empatię w stosunku do zwierząt.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

WRZESIEŃ 2024 r.

Krąg tematyczny: Ja i ty to my

  1. Integracja grupy, rozwijanie współpracy w grupie i zespołach.
  2. Doskonalenie myśle­nia skojarzeniowego i pamięci wzrokowej.
  3. Zmysłowe poznawanie
  4. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowej.
  5. Kształtowanie pojęć matematycznych- Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej.
  6. Ustalenie kodeksu grupy- utrwalanie zasad bezpieczeństwa i kulturalnego zachowania w przedszkolu i poza terenem przedszkola.

Krąg tematyczny: Spotkanie z latawcem

  1. Tworzenie kreatywnych rysunków i opowiadań.
  2. Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych, ćwiczenie rozciągające mięśnie piersiowe, ćwiczenie mięśni grzbietu, karku i mięśni ściągających łopatki, ćwiczenie oddechowe, ćwiczenie z elementem czworakowania, ćwiczenie relaksacyjne.
  3. Eksperymentowanie z balonami.
  4. Rozwijanie umiejętności spostrzegania, orientacji na kartce, odtwarzania wzoru.
  5. Utrwalanie nazw i cech figur geometrycznych, rozwijanie wyobraźni przestrzennej.
  6. Ćwiczenia oddechowe

Krąg tematyczny: Pożegnanie lata

 

  1. Ćwiczenia utrwalające orientację na mapie, odczytywanie informacji przedstawionych symbolicznie.
  2. Utrwalanie obrazu graficznego poznanych liter, przygotowanie do nauki czytania i pisania.
  3. Ćwi­czenie spostrzegawczości słuchowej.
  4. Doskonalenie umiejętności odzwierciedlenia liczebności na zbiorach zastępczych, kształtowanie spostrzegawczości.
  5. Eksperymentowanie- założenie hodowli dżdżownic
  6. Ćwiczenie doskonalące spostrze­ganie oraz myślenie logiczne, kolorowanie zgod­nie z kodem.

Krąg tematyczny: Tajemnice Ziemi

  1. Zorganizowanie kącika zabaw badawczych i sensorycznych.
  2. Bogacenie słownika, doskonalenie myślenia skojarzeniowego.
  3. Poznawanie świata dinozaurów.
  4. Ćwiczenia logorytmiczne.
  5. Analiza i synteza sylabowa i głoskowa prostych wyrazów.
  6. Kula i koło- dostrzeganie różnic.