Grupa V
Zamierzenia dydaktyczno- opiekuńczo- wychowawcze
realizowane w styczniu
Tydzień 1: Nowy Rok – mija czas
- Zapoznanie z przysłowiami noworocznymi.
- Rozwijanie umiejętności analizy treści wiersza oraz umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na podstawie wiersza „Cudowna podróż” J. Krakowskiego.
- Przypomnienie pojęć i nazw związanych z upływem czasu, porami roku.
- Rozwiązywanie zagadek słownych o miesiącach, odczytywanie globalne nazw.
- Posługiwanie się nazwami dni tygodnia z zachowaniem właściwej kolejności.
- „Siedem dni tygodnia” – proste wprawki dramowe rozwijające świadomość ruchu.
- Poznanie litery ,,B”, ,,b” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej
- ćwiczenia słuchu fonemowego, wyróżnianie głoski w nagłosie, śródgłosiu, wygłosie
- zabawy z wykorzystaniem metody ,,Dobrego Startu” – M. Bogdanowicz
- Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- Poznanie zapisu graficznego cyfry i liczby 9
- mierzenie długości przedmiotów za pomocą wspólnej miary
- doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów
Tydzień 2: Zimowa olimpiada przedszkolaków
1.Uświadamianie wpływu aktywności fizycznej, hartowania i zdrowego odżywiania na stan zdrowia, prawidłowy rozwój i samopoczucie.
- Poznanie litery „C”, „c” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej
- wdrożenie do czytania globalnego
- Rozwijanie słownictwa dzieci poprzez rozmowe kierowana o zimowej olimpiadzie na podstawie ilustracji, krótkich filmów oraz doświadczeń własnych
- zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
4.Kształtowanie odporności emocjonalnej, a w szczególności radzenia sobie z przegraną oraz okazywania radości z wygranej innych.
5.Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach z przekroczeniem progu dziesiątkowego
- Poznanie opisu graficznego liczby 0
Tydzień 3: Z pamiętnika babci i dziadka
1.Kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności do dziadków.
- Rozwijanie umiejętności formułowania spójnej wypowiedzi na temat swoich dziadków, relacji z nimi, sposobów spędzania czasu wolnego z nimi, treści rozmów
2.Doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych.
3.Kształtowanie świadomości własnej roli społecznej w rodzinie (prawa – obowiązki) oraz ról innych członków rodziny
4.Poznanie litery „N”, „n” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej
- ćwiczenia syntezy i analizy wzrokowo – słuchowej
- Rozwijanie umiejętności pisania: znaków literopodobnych, po śladzie, poznanych liter.
- Wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych.
Tydzień 4: Eksperymenty z wodą i śniegiem
- Uczenie cierpliwości oraz umiejętności właściwego planowania działań.
Doświadczenia z wodą, poznawanie różnych stanów skupienia
- Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych.
- Utrwalanie zapisu graficznego poznanych liter.
- Poznanie litery ,,P”, ,,p” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej
- podejmowanie próby pisania w większej liniaturze
- Zapoznanie z pojęciami: „pieniądz”, „moneta”, „banknot”, „waluta”
- Poznanie polskich monet i banknotów
- Ćwiczenia w przeliczaniu, dodawaniu i odejmowaniu na konkretach
- Kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych .
Zajęcia dydaktyczne w grupie rocznego przygotowania realizują:
nauczycielki grupy:
Agata Piecyk
Alicja Rybacka
Dyrektor ds. pedagogicznych Mariola Pietruch

Nastał świąteczny czas. Atmosferą tej radości dzielimy się z Państwem.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne.
Miesiąc grudzień
Tydzień 1: Moja Rodzina
- Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi w rodzinie (miłość, wdzięczność, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie).
- Zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu- określanie ich funkcji.
- Zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
- Poznanie litery „D”, „u”, wielkiej, małej, pisanej i drukowanej.
- Ćwiczenia słuchu fonemowego, wyróżnianie głoski w nagłosie, sródgłosiu, wygłosie.
- Zabawy z wykorzystaniem metody „Dobrego startu”- M. Bogdanowicz
- Doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów: o tyle więcej, o tyle mniej. Dodawanie i odejmowanie na konkretach z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
- Poznanie obrazu graficznego liczby 8.
- Kształtowanie zręczności, zwinności , równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zajęć gimnastycznych
Tydzień 2: Jak być dobrym dla innych
- Kształtowanie zdolności dzielenia się oraz sprawiania radości innym poprzez ofiarowanie prostej pomocy, miłe słowo, gest.
- Zabawy z wykorzystaniem scenek improwizowanych.
- Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w nowych sytuacjach.
- Poznanie litery „Y”, „y”, wielkiej, małej, pisanej, drukowanej
- Wdrożenie do czytania globalnego.
- Podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze
- Kształtowanie umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakami „˂ ‘’, ,,˃’’, „=”
- Zabawy matematyczne z wykorzystaniem metody E. Guszczyk- Kolczyńskiej, E. Zielińskiej.
- Kształtowanie poczucia rytmu, umiejętności interpretacji muzyki ruchem, doskonalenie wyczucia własnego ciała.
Tydzień 3: Boże Narodzenie
- Wywoływanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością osób bliskich.
- Zapoznanie ze świątecznymi tradycjami, potrawami, symbolami, kolędami.
- Poznanie tradycji wysyłania kartek okolicznościowych oraz składania życzeń świątecznych.
- Rozwijanie i kształtowanie zdolności manualnych i twórczych poprzez tworzenie prac plastycznych, zwrócenie uwagi na estetykę pracy.
- Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych oraz rozwijanie współczucia i empatii w stosunku do zwierząt.
- Dokarmianie ptaków w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja przyrody.
- Kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, rozwijanie chwytu pisarskiego.
- Tworzenie modeli wyrazów z uwzględnieniem samogłosek i spółgłosek z poznanych liter.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
Godziny zajęć | Treści | Zajęcia uzupełniające |
---|---|---|
8:00-8:45 | 1.Zabawy dowolne 2.Zabawy w kącikach zainteresowań 3.Praca indywidualna 4.Zabawy dowolne, korzystanie z gier, układanek, puzzli | |
8:45-9:00 | Ćwiczenia poranne gimnastyczne | |
9:00-9:20 | Śniadanie | |
9:20-11:00 11:30-13:30 | Poniedziałek Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową | 9:30-10:30 – technika 10:30-11:00 – karate 11:05-11:30 – teatr 11:30-12:30 – szachy 12:30-13:30 – j.angielski 13:30-13:45 – logorytmika |
9:20-11:00 11:30-13:30 | Wtorek Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową | 9:30-10:00 – gimn. ogólnorozwojowa 10:05-10:20 – logorytmika 10:25-10:55 – rytmika 11:00-12:00 – j.angielski 13:00-14:00 – laboratorium |
9:20-11:00 11:30-13:30 | Środa Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową | 9:30-9:45 – logorytmika 10:00-11:00 – komputery 11:00-11:30 – tańce 11:30-12:00-szachy 12:00-12:30 – plastyka 12:30-13:00 – gimn. ogólnorozwojowa 13:00-14:00 – j.angielski |
9:20-11:00 11:30-13:30 | Czwartek Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową | 9:55-10:25 – logopedia 10:25-10:55 – rytmika 11:00-12:00 – j.angielski 12:00-13:00 – robotyka 13:13:15 – logorytmika |
9:20-11:00 11:30-13:30 | Piątek Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową | 9:30-10:00 – plastyka 10:00-11:00 – komputery 11:30-12:00 – piłka nożna 12:00-13:00 – j.angielski 13:00-13:15 – logorytmika |
9:00-9:20 | Śniadanie | |
11:15-11:30 | Zupa | |
14:00-14:30 | Obiad, mycie zębów | |
15:30-15:45 | Podwieczorek | |
15:45-18:00 | Zabawy dowolne, integracyjne z innymi grupami | |
Pomiędzy zajęciami, popołudniu | Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy w ogrodzie przedszkolnym |