Grupa V

Zamierzenia dydaktyczno- opiekuńczo- wychowawcze

realizowane w styczniu

 

Tydzień 1: Nowy Rok – mija czas

  1. Zapoznanie z przysłowiami noworocznymi.
  2. Rozwijanie umiejętności analizy treści wiersza oraz umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na podstawie wiersza „Cudowna podróż” J. Krakowskiego.
  3. Przypomnienie pojęć i nazw związanych z upływem czasu, porami roku.
  4. Rozwiązywanie zagadek słownych o miesiącach, odczytywanie globalne nazw.
  • Posługiwanie się nazwami dni tygodnia z zachowaniem właściwej kolejności.
  • „Siedem dni tygodnia” – proste wprawki dramowe rozwijające świadomość ruchu.
  1. Poznanie litery ,,B”, ,,b” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej
  • ćwiczenia słuchu fonemowego, wyróżnianie głoski w nagłosie, śródgłosiu, wygłosie
  • zabawy z wykorzystaniem metody ,,Dobrego Startu” – M. Bogdanowicz
  • Wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  1. Poznanie zapisu graficznego cyfry i liczby 9
  • mierzenie długości przedmiotów za pomocą wspólnej miary
  • doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów

Tydzień 2: Zimowa olimpiada przedszkolaków

1.Uświadamianie wpływu aktywności fizycznej, hartowania i zdrowego odżywiania na stan zdrowia, prawidłowy rozwój i samopoczucie.

  1. Poznanie litery „C”, „c” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej
  • wdrożenie do czytania globalnego
  1. Rozwijanie słownictwa dzieci poprzez rozmowe kierowana o zimowej olimpiadzie na podstawie ilustracji, krótkich filmów oraz doświadczeń własnych
  • zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej

4.Kształtowanie odporności emocjonalnej, a w szczególności radzenia sobie z przegraną oraz okazywania radości z wygranej innych.

5.Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach z przekroczeniem progu dziesiątkowego

  • Poznanie opisu graficznego liczby 0

Tydzień 3:  Z pamiętnika babci i dziadka

1.Kształtowanie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności do dziadków.

  • Rozwijanie umiejętności formułowania spójnej wypowiedzi na temat swoich dziadków, relacji z nimi, sposobów spędzania czasu wolnego z nimi, treści rozmów

2.Doskonalenie sprawności manualnej przy wykonywaniu różnorodnych prac plastyczno-technicznych i konstrukcyjnych.

3.Kształtowanie świadomości własnej roli społecznej w rodzinie (prawa – obowiązki) oraz ról innych członków rodziny

4.Poznanie litery „N”, „n” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej

  • ćwiczenia syntezy i analizy wzrokowo – słuchowej
  • Rozwijanie umiejętności pisania: znaków literopodobnych, po śladzie, poznanych liter.
  1. Wdrażanie do sprawnego posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej, kierunkowej i cech wielkościowych.

 

Tydzień 4: Eksperymenty z wodą i śniegiem

  1. Uczenie cierpliwości oraz umiejętności właściwego planowania działań.

Doświadczenia z wodą, poznawanie różnych stanów skupienia

  • Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych.
  1. Utrwalanie zapisu graficznego poznanych liter.
  2. Poznanie litery ,,P”, ,,p” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej
  • podejmowanie próby pisania w większej liniaturze
  1. Zapoznanie z pojęciami: „pieniądz”, „moneta”, „banknot”, „waluta”
  • Poznanie polskich monet i banknotów
  • Ćwiczenia w przeliczaniu, dodawaniu i odejmowaniu na konkretach
  1. Kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych .

Zajęcia dydaktyczne w grupie rocznego przygotowania realizują:

nauczycielki grupy:

Agata Piecyk

Alicja Rybacka

Dyrektor ds. pedagogicznych Mariola Pietruch

Nastał świąteczny czas. Atmosferą tej radości dzielimy się z Państwem.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne.

Miesiąc grudzień

Tydzień 1: Moja Rodzina 

  1. Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi w rodzinie (miłość, wdzięczność, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie).
  2. Zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu- określanie ich funkcji.
  • Zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej
  1. Poznanie litery „D”, „u”, wielkiej, małej, pisanej i drukowanej.
  • Ćwiczenia słuchu fonemowego, wyróżnianie głoski w nagłosie, sródgłosiu, wygłosie.
  • Zabawy z wykorzystaniem metody „Dobrego startu”- M. Bogdanowicz
  1. Doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów: o tyle więcej, o tyle mniej. Dodawanie i odejmowanie na konkretach z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
  • Poznanie obrazu graficznego liczby 8.
  1. Kształtowanie zręczności, zwinności , równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zajęć gimnastycznych

Tydzień 2­: Jak być dobrym dla innych  

  1. Kształtowanie zdolności dzielenia się oraz sprawiania radości innym poprzez ofiarowanie prostej pomocy, miłe słowo, gest.
  • Zabawy z wykorzystaniem scenek improwizowanych.
  1. Doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych w nowych sytuacjach.
  2. Poznanie litery „Y”, „y”, wielkiej, małej, pisanej, drukowanej
  • Wdrożenie do czytania globalnego.
  • Podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze
  1. Kształtowanie umiejętności sprawnego posługiwania się cyframi i znakami „˂ ‘’, ,,˃’’, „=”
  • Zabawy matematyczne z wykorzystaniem metody E. Guszczyk- Kolczyńskiej, E. Zielińskiej.
  1. Kształtowanie poczucia rytmu, umiejętności interpretacji muzyki ruchem, doskonalenie wyczucia własnego ciała.

 

Tydzień 3: Boże Narodzenie

  1. Wywoływanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami i obecnością osób bliskich.
  2. Zapoznanie ze świątecznymi tradycjami, potrawami, symbolami, kolędami.
  • Poznanie tradycji wysyłania kartek okolicznościowych oraz składania życzeń świątecznych.
  1. Rozwijanie i kształtowanie zdolności manualnych i twórczych poprzez tworzenie prac plastycznych, zwrócenie uwagi na estetykę pracy.
  2. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych oraz rozwijanie współczucia i empatii w stosunku do zwierząt.
  • Dokarmianie ptaków w ogrodzie przedszkolnym, obserwacja przyrody.
  1. Kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, rozwijanie chwytu pisarskiego.
  • Tworzenie modeli wyrazów z uwzględnieniem samogłosek i spółgłosek z poznanych liter.

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

Godziny zajęćTreściZajęcia uzupełniające
8:00-8:451.Zabawy dowolne
2.Zabawy w kącikach zainteresowań
3.Praca indywidualna
4.Zabawy dowolne, korzystanie z gier, układanek, puzzli
8:45-9:00Ćwiczenia poranne gimnastyczne
9:00-9:20Śniadanie
9:20-11:00
11:30-13:30
Poniedziałek
Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową
9:30-10:30 – technika
10:30-11:00 – karate
11:05-11:30 – teatr
11:30-12:30 – szachy
12:30-13:30 – j.angielski
13:30-13:45 – logorytmika
9:20-11:00
11:30-13:30
Wtorek
Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową
9:30-10:00 – gimn. ogólnorozwojowa
10:05-10:20 – logorytmika
10:25-10:55 – rytmika
11:00-12:00 – j.angielski
13:00-14:00 – laboratorium
9:20-11:00
11:30-13:30
Środa
Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową
9:30-9:45 – logorytmika
10:00-11:00 – komputery
11:00-11:30 – tańce
11:30-12:00-szachy
12:00-12:30 – plastyka
12:30-13:00 – gimn. ogólnorozwojowa
13:00-14:00 – j.angielski
9:20-11:00
11:30-13:30
Czwartek
Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową
9:55-10:25 – logopedia
10:25-10:55 – rytmika
11:00-12:00 – j.angielski
12:00-13:00 – robotyka
13:13:15 – logorytmika
9:20-11:00
11:30-13:30
Piątek
Zajęcia dydaktyczne zgodne z podstawą programową
9:30-10:00 – plastyka
10:00-11:00 – komputery
11:30-12:00 – piłka nożna
12:00-13:00 – j.angielski
13:00-13:15 – logorytmika
9:00-9:20Śniadanie
11:15-11:30Zupa
14:00-14:30Obiad, mycie zębów
15:30-15:45Podwieczorek
15:45-18:00Zabawy dowolne, integracyjne z innymi grupami
Pomiędzy zajęciami, popołudniuPobyt na świeżym powietrzu, zabawy w ogrodzie przedszkolnym