Grupa VI A
Zamierzenia dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawcze
Kwiecień 2024 r.
Tydzień 1: Tworzę, działam, doświadczam
- Budzenie zainteresowań przyrodą, rozwojem roślin i zwierząt.
- Wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, wspieranie rozwoju dziecięcego myślenia.
- Poznanie litery „j”, „J” drukowanej, pisanej, małej i wielkiej, wyróżnianie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie- podejmowanie próby pisania litery „j”;
- Kodowanie i dekodowanie szyfrów według przyjętego kodu.
- Rozwijanie logicznego myślenia w zabawach matematycznych.
Tydzień 2: W domu i zagrodzie
- Nazywanie i rozpoznawanie zwierząt hodowlanych oraz miejsc w jakich mieszkają.
- Prezentowanie swojej wiedzy i doświadczeń na temat zwierząt domowych, hodowlanych, egzotycznych.
- Dostrzeganie, że zwierzęta posiadają zdolność przeżywania, odczuwania- przejawianie w stosunku do nich życzliwości i troski;
- Rozumienie pojęcia liczby dziesięć, /dziecko rozpoznaje cyfry oznaczające tę liczbę, przelicza elementy, tworzy zbiory, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–10/.
- Doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji.
Tydzień 3: Eko stylem życia
- Rozumienie pojęcia „ekologia”, tłumaczenie jej swoimi słowami.
- Poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających ze zmian klimatycznych, rozwoju cywilizacji oraz codziennej działalności człowieka (zanieczyszczenia wody, powietrza, gleby).
- Poznanie litery „g”, „G” drukowanej, pisanej, małej i wielkiej, wyróżnianie głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie- podejmowanie próby pisania litery „g”, „G”.
- Kształtowanie umiejętności stosowania symboli matematycznych i prawidłowego ich odczytywania.
- Kształtowanie postaw proekologicznych w codziennym życiu (segregacja odpadów, oszczędzanie wody i energii, np. zachowanie z codziennego życia, udział w akcjach „sprzątanie świata”).
Tydzień 4: Strażnicy książek
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania różnic pomiędzy książkami oraz poszerzanie swojego słownika czynnego o pojęcia związane z procesem powstawania książek.
- Kształtowanie umiejętności konstruowania wypowiedzi poprzez zachęcanie do opowiadania o swoich ulubionych książkach i bohaterach.
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania wpływu książki na emocje i nastrój.
- Wdrażanie do odtwarzania według wzoru oraz do układania własnych kompozycji z mozaiki geometrycznej.
- Zachęcanie do aktywności ruchowej, zabaw na świeżym powietrzu oraz uprawiania sportu.
Zamierzenia opiekuńczo – dydaktyczno – wychowawcze
Marzec 2024 r.
Tydzień 1: Recepta na zdrowie.
- Wzbogacenie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji.
- Rozumienie znaczenia dbałości o higienę oraz dostrzeganie zagrożenia wynikającego z jej nieprzestrzegania.
- Doskonalenie umiejętności rozumienia i wyjaśniania znaczenia umownych symboli i znaków znajdujących się w otoczeniu, np. graficzne opisy, kodeksy, plakaty, sygnały dźwiękowe.
- Poznanie obrazu graficznego cyfry 9: doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie.
- Wdrażanie do współdziałania z innymi dziećmi w zabawie, pracach użytecznych oraz podczas odpoczynku.
Tydzień 2: Kiedyś i dziś.
- Budzenie zainteresowań technicznych: doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu oraz wdrażanie do korzystania z różnych źródeł (książek, albumów oraz nowoczesnej technologii jako źródła wiedzy, rozrywki, inspiracji).
- Poznanie literki ,z”, ,,Z” wielkiej, małej, pisanej, drukowanej: ćwiczenie syntezy i analizy wzrokowo – słuchowej.
- Kształtowanie umiejętności wyrażania ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy.
- Doskonalenie umiejętności czytania obrazów, nazywania symboli oraz tworzenia własnych znaków, nadawania im znaczenia.
- Integrowanie się podczas planowania i przygotowywania wspólnej zabawy.
Tydzień 3: Na tropach wiosny.
- Doskonalenie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących zwyczajów związanych z pożegnaniem zimy i powitania wiosny: kształtowanie postawy zainteresowania i troski o przyrodę.
- Ilustrowanie zjawisk przyrodniczych poprzez różne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową.
- Poznanie literki ,,c” ,,C”, wielkiej, małej, pisanej, drukowanej: podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze.
- Doskonalenie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, stosowanie znaków <,>, =, ustalania równoliczności zbiorów, rozumienia pojęć ,,o ile więcej?”, ,,o ile mniej?”.
- Systematyczne uczestnictwo w zabawach ruchowych oraz zajęciach gimnastycznych.
Tydzień 4: Morskie podróże i opowieści.
- Doskonalenie wiedzy na temat środków transportu, roślin i zwierząt wodnych.
- Wzbogacanie zainteresowań osiągnięciami i wynalazkami człowieka: rozumienie umownych symboli i znaków znajdujących siew otoczeniu, np. alfabet Morse’a, sygnały świetlne, dźwiękowe.
- Rozwijanie zainteresowania literami i czytaniem, doskonalenie umiejętności rozpoznawania liter, odczytywania krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter.
- Kształtowanie umiejętności tworzenia, odczytywania zapisów działań matematycznych oraz doskonalenie umiejętności rozpoznawania monet i do czego służą pieniądze.
- Dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródło satysfakcji estetycznej.
Zamierzenia dydaktyczno – opiekuńczo – wychowawcze
Luty 2024 r.
Tydzień 1: Karnawał na świecie
- Kształtowanie postawy otwartości i szacunku dla innych kultur, ludzi, zwyczajów, tradycji „W karnawale czas na bale”.
- Doskonalenie umiejętności odróżniania elementów świata fikcji od rzeczywistości, bytów rzeczywistych od medialnych, realistycznych od fikcyjnych.
- Zabawy z wykorzystaniem dramy, posługiwanie się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i emocji.
- Utrwalanie zapisu graficznego litery ,,b”, ,,B” pisanej, drukowanej, wielkiej, małej; rozwijanie umiejętności tworzenia prostych tekstów złożonych z poznanych liter.
- Zabawy matematyczne wg. metody E. Gruszczyk- Kolczyńskiej i E. Zielińskiej; kształtowanie pojęcia liczby zero, poznanie cyfry „0”.
Tydzień 2: Polarna wyprawa
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania i nazywania podobieństw oraz różnic między ludźmi w bliższym i dalszym otoczeniu: ludzie o rożnym wyglądzie, z rożnych krajów.
- Kształtowanie świadomości, wpływu działalności człowieka na przyrodę poprzez zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, odpady, zmiany klimatyczne.
- Poznanie litery „n”, „N”, wielkiej, malej, pisanej i drukowanej; podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze, tworzenie zdań z kropką, pytających i wykrzyknikiem.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi: <, >, =.
- Rysunek pod dyktando – doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami odnoszącymi się do orientacji przestrzennej na kartce papieru.
Tydzień 3: Na wiślanym szlaku
- Kształtowanie poczucia dumy z faktu bycia Polką/Polakiem poprzez ukazywanie piękna: przyrody, krajobrazów, języka, muzyki, tradycji, historii, architektury, sztuki.
- Poszerzanie wiedzy o zwyczajach i tradycjach regionalnych, o wybranych symbolach związanych z regionami Polski ukrytych w podaniach, legendach, bajkach; pogłębianie wiedzy na temat stolicy naszego kraju: kształtowanie pojęcia „stolica”-zabawy z mapą.
- Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania na konkretach, zbiorach zastępczych i w pamięci.
- Kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, rozwijanie chwytu pisarskiego.
- Kształtowanie ogólnej sprawności ruchowej podczas zajęć gimnastycznych wg. propozycji K. Wlaźnik.
Tydzień 4: Sztuka blisko nas
- Wdrażanie do wykorzystywania zgromadzonych i wyeksponowanych w Sali różnorodnych materiałów do samodzielnego działania, tworzenia według swoich pomysłów, z własnej inicjatywy/- tworzenie prac plastyczno-technicznych.
- Kształtowanie postawy zainteresowania wytworami kultury i sztuki; zajęcia z wykorzystaniem tablicy multimedialnej; doskonalenie umiejętności właściwego zachowania w miejscach użyteczności publicznej, kultury i sztuki.
- Poznanie litery „w”, „W”, wielkiej, małej, pisanej, drukowanej; ćwiczenia syntezy i analizy wzrokowo- słuchowej.
- Poszerzanie wiedzy na temat wyglądu i brzmienia instrumentów muzycznych.
- Kształtowanie umiejętności kodowania i dekodowania informacji.
Zamierzenia dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawcze .
Styczeń 2024 r.
Tydzień 1: Co raz bliżej gwiazd
- Poznawanie i utrwalanie wiadomości na temat Kosmosu i Układu Słonecznego.
- Kształtowanie pojęcia następstwa pór roku oraz dnia i nocy.
- Poznanie litery „p”, „P” drukowanej, pisanej, małej i wielkiej, wyróżnianie głoski „p” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie- podejmowanie próby pisania litery „p”.
- Kształtowanie pojęcia liczby „osiem”, poznanie cyfry 8 ,doskonalenie umiejętności stosowania liczebników głównych i porządkowych, przeliczania elementów w zakresie 1–8 oraz kształcenie umiejętności układania i odczytywania zapisów matematycznych.
- Kształtowanie postawy zaciekawienia otaczającym światem oraz radość z jego odkrywania.
Tydzień 2: Za zimową szybą
- Rozpoznawanie i opisywanie cech i zjawisk charakterystycznych dla zimy, kształtowanie umiejętności właściwego dobierania ubrania do pory roku i warunków atmosferycznych.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spędzania czasu wolnego zimą.
- Kształtowanie empatycznego stosunku do zwierząt.
- Układanie i wykonywanie działań dodawania i odejmowania/ kształtowanie umiejętności posługiwania się symbolami matematycznymi (cyfry, znaki: „+”, „ –”, „=”.)
- Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas uczestniczenia w zabawach badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne.
Tydzień 3: Serce dla babci i dziadka
- Kształtowanie poczucia dumy z niepowtarzalności własnej rodziny, jej tradycji zainteresowań oraz pasji.
- Kształtowanie postawy szacunku wobec seniorów.
- Poznanie litery „s”, „S” drukowanej, pisanej, małej i wielkiej, wyróżnianie głoski „s” w nagłosie, śródgłosie i wygłosie- podejmowanie próby pisania litery „s”.
- Radzenie sobie z trudnymi emocjami, na przykład w sytuacji niepowodzenia.
- Rozwijanie aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej.
Tydzień 4: Kim będę
- Rozpoznawanie i nazywanie wybranych zawodów rzemieślniczych.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się, dzielenie się swoimi doświadczeniami, budowania dłuższych wypowiedzi, wyrażania opinii i oceny, uzasadniania ich.
- Rozbudzanie świadomości, że siła fizyczna i bogactwo nie stanowią o sukcesie, szczęściu i wartości człowieka.
- Kształtowanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter.
- Budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie oraz wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych.
Zamierzenia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze
Grudzień 2023 r.
Tydzień 1: Zabawy w teatr
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści w zabawach teatralnych ,scenkach dramowych, pantomimicznych.
- Zachęcanie do tworzenia ilustracji dźwiękowych do wybranych opowiadań, zabaw teatralnych.
- Poznanie literki ,,y’’, ,,Y”, wielkiej, małej, pisanej, drukowanej: ćwiczenie syntezy i analizy wzrokowo – słuchowej oraz kształtowanie umiejętności rozwiazywania rebusów obrazkowo-literowych.
- Poznanie znaków ,,+’’, ,,=”: układanie i odczytywanie zapisów matematycznych.
- Wdrażanie do odczytywania znaków pozawerbalnych: słuchowych, wzrokowych, dotykowych oraz do wykorzystywania ich w komunikacji.
Tydzień 2: Kulinarne ciekawostki
- Kształcenie umiejętności odczytywania symboliki piramidy zdrowia i przyporządkowania elementów do określonych jej poziomów.
- Wzbogacenie wiedzy na temat czynników mających znaczenie dla naszego zdrowia i kondycji oraz wzbogacanie wiedzy na temat pochodzenia produktów spożywczych.
- Kształtowanie umiejętności czytania sylab, prostych wyrazów z poznanych liter.
- Poznanie obrazu graficznego cyfry 6: doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie.
- Doskonalenie koncentracji podczas zajęć i umiejętności podążania za ich tokiem.
Tydzień 3: Magia Świąt
- Wzbogacenie wiedzy o polskich tradycjach związanych z obchodami Świąt Bożego Narodzenia.
- Kształtowanie postawy empatii oraz chęci udzielania wsparcia słabszym i potrzebującym pomocy rozumienie wartości świąt, których przesłaniem jest dawanie dobra, okazywanie serca i pomaganie.
- Doskonalenie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów oraz dokonywania pomiarów długości oraz doskonalenie orientacji w przestrzeni i na kartce.
- Doskonalenie umiejętności postrzegania książek jako źródło przyjemnych emocji oraz wiedzy o świecie.
- Kształtowanie umiejętności wyrażania wiedzy i emocji dotyczących świat Bożego Narodzenia poprzez śpiewanie piosenek- kolęd- pastorałek, ruch intencjonalny oraz aktywność plastyczną, techniczną.
Tydzień 4: Zegary i kalendarze
- Zapoznanie ze sposobami mierzenia czasu za pomocą różnych rodzajów zegarów (stoper, zegar słoneczny, elektroniczny, piaskowy, tarczowy, wahadłowy), porównywanie czasu wykonywania różnych czynności.
- Doskonalenie umiejętności porządkowania elementów historyjki obrazkowej.
- Poznanie obrazu graficznego cyfry 7: kształtowanie umiejętności porządkowania zbiorów zgodnie z wzrastającą i malejącą liczebnością. Utrwalenie umiejętności dostrzegania następstw: pór roku, dni tygodnia, pór dnia.
- Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych oraz prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń.
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Zamierzenia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze.
Listopad 2023 r.
Tydzień 1: Dbamy o bezpieczeństwo
- Dostrzeganie konieczności znajomości swojego adresu zamieszkania; uświadomienie różnic między osobą znaną/bliską a nieznajomą oraz sytuacjami i ich konsekwencjami.
- Budowanie pozytywnej atmosfery w grupie, przewidywania skutków swoich działań oraz rozwijanie umiejętności oceny postępowania swojego i innych.
- Poznanie literki „D”, „d”, wielkiej, małej, pisanej, drukowanej; ćwiczenia syntezy, analizy wzrokowo- słuchowej; rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
- Utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112, oraz numeru straży pożarnej pogotowia, policji.
- Zabawy matematyczne wg. metody E. Gruszczyk- Kolczyńskiej i E. Zielińskiej; poznanie obrazu graficznego cyfry 4; wdrożenie do poprawnego stosowania liczebników głównych i porządkowych.
Tydzień 2: Kochamy Cię, Polsko!
- Kształtowanie postaw patriotycznych: poczucia przynależności narodowej – budzenie uczucia miłości i przywiązania do własnej ojczyzny.
- Pogłębianie wiedzy na temat swojego kraju; budowanie przywiązania do tradycji, historii i symboli narodowych.
- Doskonalenie umiejętności orientowania się na mapie Polski, wyszukiwanie miast, rzek.
- Kształtowanie umiejętności mierzenia długości przedmiotów z wykorzystaniem rożnych miar.
- Rozwijanie wyobraźni twórczej poprzez tworzenie teatrzyku sylwetkowego do poznanego tekstu literackiego; zabawy z wykorzystaniem dramy.
Tydzień 3: Deszczem malowane
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji wywoływanych przez codzienne zdarzenia, kontakty z ludźmi, przyrodą, sztuką.
- Wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesięcy i dnia tygodnia ; obserwacja zjawisk przyrodniczych.
- Poznanie litery „K”, „k”, wielkiej, małej, pisanej i drukowanej; podejmowanie prób pisania w powiększonej liniaturze.
- Kształtowanie pojęcia liczby „pięć”, poznanie obrazu graficznego cyfry 5; doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami.
- Wdrażanie do współpracy poprzez realizacje zadań zespołowych oraz budowanie atmosfery sprzyjającej wzajemnemu zaufaniu i akceptacji.
Tydzień 4: Nasze emocje
- Dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń.
- Doskonalenie umiejętności samooceny oraz oceniania zachowania innych; wdrażanie do mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych; budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i poczucia własnej wartości.
- Zapoznanie z literą „U”, „u”, wielką, małą, pisaną, drukowaną; tworzenie modeli wyrazów z uwzględnieniem samogłosek i spółgłosek.
- Doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów np. o dwa więcej, o trzy mniej; ćwiczenia kształtujące orientacje przestrzenną na kartce papieru.
- Ćwiczenia słuchu fonemowego na sylabach i wyrazach.
ZAMIERZENIA OPIEKUŃCZO- DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
PAŹDZIERNIK 2023 r.
Tydzień 1: Zapachy i smaki jesieni
- Rozpoznawanie i nazywanie warzyw oraz owoców, poznawanie ich wyglądu oraz budowy -dostrzeganie zdrowotnych korzyści wynikających ze spożywania owoców i warzyw.
- Identyfikowanie owoców i warzyw po zapachu i dotyku- opisywanie wrażeń zmysłowych.
- Poznanie litery m”, „M” drukowanej, pisanej, małej i wielkiej, wyróżnianie głoski m w nagłosie, śródgłosie i wygłosie- podejmowanie próby pisania litery „m”.
- Kształtowanie pojęcia liczby dwa, poznanie cyfry 2, rozpoznawanie modeli monet 1- i 2-złotowych oraz rozumienie funkcji pieniądza w gospodarstwie domowym.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji.
Tydzień 2: Sztuka bycia razem
- Dostrzeganie pozytywnych zachowań i postaw wobec środowiska społecznego, przyrodniczego, w najbliższym otoczeniu oraz na ilustracjach.
- Nawiązywanie życzliwych relacji rówieśniczych podczas zabaw- integrowanie się z rówieśnikami.
- Poznanie litery „e”, „E” drukowanej, pisanej, małej i wielkiej, wyróżnianie głoski m w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, podejmowanie próby pisania litery „e”.
- Rozumienie pojęcia liczby trzy,/dziecko zna cyfrę oznaczającą tę liczbę, przelicza elementy, tworzy zbiory ,posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–3.
- Rozwijanie kreatywności i aktywności twórczej: ruchowej, plastycznej, muzycznej.
Tydzień 3: O czym szumią drzewa?
- Dostrzeganie emocjonalnej wartości przyrody jako inspiracji poznawczej i estetycznej.
- Rozpoznawanie i nazywanie niektórych drzew iglastych, liściastych, owocowych oraz ich owoców.
- Zabawy sensoryczne z wykorzystaniem dotyku „Skarby natury” z materiałem przyrodniczym: owoców, nasion wybranych drzew.
- Poznanie litery „l”, „L” drukowanej, pisanej, małej i wielkiej, wyróżnianie głoski m w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, podejmowanie próby pisania litery „l”.
- Posługiwanie się w zabawie i w trakcie wykonywania innych czynności pojęciami dotyczącymi następstw czasu, wymienianie w poprawnej kolejności pór roku i dni tygodnia.
Tydzień 4: Jesienne strategie zwierząt
- Poznanie zwierząt leśnych, przejawianie troski w stosunku do otoczenia przyrodniczego- dostrzeganie potrzeb zwierząt.
- Przedstawianie wyglądu, cech charakterystycznych zwierząt za pomocą scenek pantomimicznych, odwzorowywanie opowieści ruchem ciała.
- Doskonalenie, budowanie umiejętności logicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zagadek słownych i rebusów.
- Poznanie litery „i”, „I” drukowanej, pisanej, małej i wielkiej, wyróżnianie głoski m w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, podejmowanie próby pisania litery „i”.
- Tworzenie zbiorów, porównywanie ich liczebności, stosując różne strategie, dobierania, zabierania w czasie zabawy oraz w sytuacjach użytkowych.
Zamierzenia dydaktyczno- opiekuńczo- wychowawcze
Wrzesień 2023 r.
Tydzień 1: Ja i Ty to my
- Nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi w rodzinie i grupie rówieśniczej/ miłość, wdzięczność, szacunek, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie/.
- Zabawy z wykorzystaniem dramy, stosowanie form grzecznościowych adekwatnie do sytuacji: rozróżnianie emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych, budowanie świadomości, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie.
- Zabawy matematyczne wg. metody E. Guszczyk-Kolczyńskie, E. Zielińskiej: ćwiczenia kształtujące orientację w przestrzeni na kartce papieru, a także w schemacie własnego ciała.
- Ćwiczenia grafomotoryczne, przygotowywanie ręki do nauki pisania: kreślenie znaków literopodobnych zgodnie z podanym kierunkiem.
- Aktywne słuchanie utworów literackich, wzbogacając słownictwo zwianego z tematyką zajęć.
Tydzień 2: Spotkanie z latawcem
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia gimnastyczne.
- Dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów.
- Kształtowanie słuchu fonematycznego
- Poznanie litery „O’’, „o” wielkiej, małej, pisanej i drukowanej.
- Kształtowanie gotowości do nauki czytania, pisania oraz liczenia.
Tydzień 3: Pożegnanie lata
- „Zabawy z mapą” -nabywanie wiedzy o własnym kraju: dostrzeganie cech charakterystycznych dla krajobrazów Polski oraz utrwalanie znajomości symboli narodowych – wzbudzanie do nich szacunku.
- Utrwalanie nazw i wyglądu letnich kwiatów i owoców.
- Zapoznanie z literą ,,a”, ,,A” pisaną, drukowaną, wielką, małą: rozwijanie umiejętności tworzenia prostych wyrazów z poznanych liter.
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania, przeliczania oraz porównywania elementów w zbiorach – według określonej cechy.
- Doskonalenie umiejętności różnicowania dźwięków, odtwarzania układów na podstawie rytmu graficznego.
Tydzień 4: Tajemnice ziemi
- Rozbudzanie zainteresowań dotyczących wiedzy o naszej planecie i jej położeniu w kosmosie/ nauka piosenki „W układzie słonecznym”/.
- Wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy kontynentów, państw stolic, mórz i oceanów, poszerzanie wiedzy o florze, faunie: zabawy z wykorzystaniem tablicy multimedialnej.
- Poznanie litery „T”, „t”, wielkiej, małej, pisanej, drukowanej: wdrożenie do globalnego czytania.
- Kształtowanie pojęcia liczby jeden, poznanie obrazu graficznego cyfry 1.
- Doskonalenie umiejętności współpracy w zespole.