Grupa II
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Czerwiec 2022r.
Sport to zdrowie
- Poznawanie letnich dyscyplin sportowych- wzbogacanie czynnego i biernego słownictwa o nazwy sportów letnich.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej w sytuacjach porażki lub zwycięstwa, umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie.
- Ćwiczenie prawidłowego chwytu i refleksu.
- Uświadomienie dzieciom znaczenia aktywności ruchowej dla zdrowia każdego człowieka – rozwijanie sprawności fizycznej oraz świadomości własnego ciała.
- Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jedną cechę.
- Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
Czym pachnie lato?
- Ćwiczenia analizy wzrokowej, łączenie w pary takich samych obrazków- ćwiczenie pamięci krótkotrwałej.
- Zabawy matematyczne: przeliczanie, dopełnianie, rozdzielanie po tyle samo.
- Zachęcanie do spożywania owoców- próbowania nowych potraw.
- Zapoznanie ze zwierzętami i roślinami żyjącymi na łące.
- Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z przeżywaniem trudnych emocji.
- Odkrywanie piękna i złożoności środowiska przyrodniczego.
W wiejskiej zagrodzie
- Poznawanie ciekawostek dotyczących życia na wsi, rozpoznawanie, wskazywanie i nazywanie zwierząt gospodarskich.
- Rozumienie konieczności zaspokajania potrzeb zwierząt przez człowieka, np. odpoczynku, zapewnienia schronienia, pożywienia.
- Bogacenie czynnego i biernego słownictwa dziecka- rozwijanie kreatywnego myślenia.
- Kształcenie szacunku do ludzi i przyrody.
- Rozwijanie wrażliwości sensorycznej.
- Poznanie znaczenia liczebników porządkowych według E. Gruszczyk- Kolczyńskiej.
Planujemy letnie podróże
- Nazywanie i podział środków transportu na lądowe, wodne, powietrzne.
- Różnicowanie, porównywanie i posługiwanie się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni.
- Rozmowa na temat możliwości spędzania wolnego czasu (góry, jeziora, morze). Zwrócenie uwagi na podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnych podróży: nie oddalamy się, słuchamy dorosłych, stosujemy krem z filtrem i nakrycia głowy, na wędrówkę wyruszamy w odpowiednim obuwiu, sprawdzamy pogodę.
- Wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dzieci form wyrazu.
- Doskonalenie aparatu mowy oraz wrażliwości słuchowej.
- Rozwijanie motoryki małej podczas zabaw plastycznych.
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze
Maj 2022 r.
Temat : Co lubią książki?
- wdrażanie do budowania wypowiedzi po uważnym wysłuchaniu utworów literackich- udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści;
- kształtowanie umiejętności matematycznych: porównywanie wielkości, wysokości używając określeń „duży”, „mały”, „wysoko”, „nisko”;
- wzbogacenie słownictwa: autor, ilustrator, drukarz, czytelnik- pogadanka o wizycie w bibliotece;
- rozwijanie zainteresowania książką oraz konieczności poszanowania ich;
- tworzenie rytmicznego układu według podanego wzoru;
- wdrażanie do współdziałania z drugą osobą.
Temat: Kiedy będę duży…
- budzenie szacunku dla pracy i ludzi wykonujących różne zawody- poznanie zawodów, narzędzi pracy, numerów alarmowych;
- kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie ze względu na podaną cechę, przeliczanie, segregowanie;
- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych;
- doskonalenie chwytu pisarskiego- kreślenie dróg po śladzie palcem oraz kredką;
- doskonalenie umiejętności wokalnych- odkrywanie swoich umiejętności i zainteresowań.
Temat: Dla ukochanej mamy
- kształtowanie wrażliwości na emocje i przeżycia innych ludzi oraz okazywanie szacunku, miłości i przywiązania do rodziców;
- doskonalenie sprawności narządów artykulacyjnych;
- utrwalanie umiejętności matematycznych- rozpoznaje kolory i figury geometryczne;
- rozwijanie pamięci dziecka poprzez naukę i recytację wiersza dla mamy;
- rozwijanie motoryki małej poprzez wykonywanie prac manualnych i plastycznych;
- kształtowanie poczucia rytmu poprzez zabawy muzyczno-ruchowe;
- budowanie poczucia przynależności do swojej rodziny oraz wzmacnianie więzi emocjonalnej dzieci z rodzicami.
Temat: Moja rodzina
- kształtowanie świadomości własnej roli w rodzinie oraz ról poszczególnych członków rodziny;
- rozwijanie słownictwa związanego z rodziną;
- kształtowanie właściwego sposobu wyrażania emocji i wrażeń;
- doskonalenie orientacji przestrzennej: do przodu, do tyłu, w prawo, w lewo- poruszanie się według poleceń nauczyciela;
- doskonalenie pamięci wzrokowej określając co się zmieniło;
- kształtowanie uczucia przywiązania do własnej rodziny;
- utrwalanie umiejętności liczenia oraz stosowanie pojęć „mniej”, „więcej”.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Kwiecień 2022 r.
Temat: Pogoda w kratkę
- Rozwijanie wyobraźni muzyczno-ruchowej – wyzwalanie spontanicznej aktywności ruchowej.
- Poszerzenie wiadomości przyrodniczych, związanych z różnorodnością pogody w kwietniu.
- Doskonalenie sprawności manualnej oraz umiejętności aktywnego słuchania.
- Wdrażanie do przedstawiania swoich emocji i uczuć z użyciem charakterystycznych dla dziecka form wyrazu.
- Doskonalenie umiejętności liczenia poprzez przeliczanie w dostępnym zakresie.
- Rozróżnianie brzmienia różnych instrumentów naśladujących odgłosy zjawisk atmosferycznych- improwizowanie dźwiękiem.
Temat: Wielkanocne zwyczaje
- Kształtowanie szybkiej reakcji na bodźce – wyrabianie nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała.
- Tworzenie zbiorów i przeliczanie ich elementów.
- Doskonalenie sprawności manualnej oraz rozwijanie kreatywności w czasie rysowania
i wykonywania prac plastycznych. - Poznawanie tradycji związanych z Wielkanocą- „Śniadanie wielkanocne” /13.04./
- Zachęcanie dzieci do smakowania różnych potraw.
- Rozwijanie umiejętności komunikowania się z innymi poprzez komunikaty werbalne
i niewerbalne – doskonalenie umiejętności przestrzegania prawidłowych wzorców zachowań.
Temat: Kiedy ziemia źle się czuje
- Rozbudzanie zainteresowania światem przyrody.
- Kształtowanie postaw prospołecznych i proekologicznych.
- Dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej. Kształtowanie pozytywnego stosunku do zwierząt oraz roślin.
- Kształtowanie pojęć matematycznych, porównywanie wielkości, przeliczanie.
- Doskonalenie umiejętności samoobsługowych.
- Kształtowanie umiejętności przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie.
Temat: Małe odkrycia
- Rozwijanie orientacji w schemacie ciała- wdrażanie do współpracy w parach.
- Wdrażanie do szybkiego reagowania na sygnał nauczyciela.
- Kształtowanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej – wielozmysłowe poznawanie przedmiotów.
- Rozwijanie mowy i myślenia- kształtowanie umiejętności opisywania cech przedmiotów.
- Rozwijanie umiejętności odczuwania radości ze wspólnej zabawy.
- Zabawy badawcze – eksperymentowanie, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, wyciągania wniosków, łączenia przyczyny i skutku.
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczno- opiekuńcze
Marzec 2022 r.
Temat : Jak wygląda nasza planeta?
- Wdrażanie do uważnego słuchania opowiadań, wierszy- reagowanie na humor zawarty w utworach;
- budowanie wiedzy dzieci o Kosmosie- poszerzanie zasobów wiadomości na temat miejsca, w którym żyjemy;
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania kół spośród innych figur geometrycznych- utrwalanie umiejętności matematycznych;
- rozwijanie umiejętności twórczej, doskonalenie pamięci, koncentracji uwagi poprzez układanie mozaik i kompozycji z różnych materiałów;
- kształtowanie świadomości dbałości o zdrowie- poznanie zasad higieny osobistej, prawidłowego mycia rąk;
- doskonalenie chwytu pisarskiego- kreślenie dróg po śladzie palcem oraz kredką;
- wdrażanie do samodzielnego rozwiązywania konfliktów- budowanie życzliwych relacji z rówieśnikami.
Temat: W świecie roślin i zwierząt.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się, wzbogacanie słownictwa;
- zachęcanie dzieci do obserwacji otaczającego piękna przyrody i analizowanie najbliższego otoczenia, rozbudzanie zainteresowania światem przyrody;
- poszerzanie wiadomości na temat roślin i zwierząt;
- kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie, segregowanie, liczenie w zakresie 4-ch;
- doskonalenie umiejętności ruchowej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych w tym naśladowniczych i rytmicznych;
- respektowanie przestrzegania zasad obowiązujących w zabawie- rozwijanie umiejętności zgodnej i bezpiecznej zabawy.
Temat: Tam, gdzie Słońce, księżyc i gwiazdy
- Rozbudzanie zainteresowania Kosmosem- pogadanki, prezentacja ilustracji, filmów edukacyjnych;
- poznanie zjawisk przyrodniczo- fizycznych poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń- pobudzanie kreatywności dzieci;
- utrwalanie kolorów;
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę;
- doskonalenie nazywania emocji i uczuć, przejawianie życzliwości w stosunku do kolegów i koleżanek;
- wdrażanie do zabaw dydaktycznych, poznanie naturalnych i sztucznych źródeł światła;
- rozwijanie precyzji ruchów, zdolności manualnych, rysowanie na dużych płaszczyznach, ćwiczenia rozmachowe.
Temat: Kiedy Ziemia się źle czuje?
- Kształtowanie umiejętności segregowania i klasyfikacji odpadów;
- dostrzeganie potrzeby dbania o środowisko, budowanie wiedzy o ochronie przyrody;
- tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie;
- utrwalanie umiejętności matematycznych- większy- mniejszy, przeliczanie elementów, wskazywanie gdzie jest więcej, a gdzie mniej;
- wdrażanie do sprzątania stanowiska pracy;
- rozwijanie wrażliwości estetycznej.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Luty 2022 r.
Muzyczne opowieści
- Kształtowanie umiejętności budowania prostej wypowiedzi – bogacenie czynnego i biernego słownika.
- Rozwijanie umiejętności współpracy z grupą podczas różnych zabaw i zadań.
- Dostrzeganie wartości estetycznych w obcowaniu z muzyką – rozwijanie umiejętności wokalnych.
- Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych w podanym tempie.
- Rozwijanie motoryki małej podczas zadań graficznych, manualnych i plastycznych.
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych.
- Rozwijanie umiejętności rozróżniania dźwięków wysokich i niskich, cichych i głośnych.
- Wdrażanie do dostrzegania i szanowania emocji swoich i innych.
W świecie kształtów i kolorów
- Kształtowanie pozytywnego nastawienia do innych ludzi – zachęcenie dzieci do okazywania uczuć innym osobom.
- Wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł współżycia w grupie.
- Zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w zabawach ruchowych.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych.
- Doskonalenie precyzji ruchów podczas zabaw konstrukcyjnych, doskonalenie chwytu pęsetkowego.
- Wdrażanie do uważnego słuchania poleceń.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi w dostępnym zakresie.
Bawimy się w teatr
- Kształtowanie umiejętności zadawania pytań oraz udzielania odpowiedzi – usprawnianie aparatu mowy.
- Zapoznanie z wybranymi formami teatralnymi.
- Rozwijanie wyobraźni dziecięcej – inspirowanie do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej.
- Kształtowanie umiejętności liczenia na konkretach.
- Rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych.
- Wdrażanie do respektowania zasad bezpieczeństwa.
- Kształtowanie odporności emocjonalnej przed występami.
Jaki mam talent?
- Budowanie poczucia własnej wartości i pewności siebie, wiary we własne możliwości.
- Wdrażanie do pokonywania swojej nieśmiałości.
- Rozwijanie pamięci mechanicznej poprzez naukę i recytację krótkich rymowanek.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się klejem – wdrażanie do doprowadzania pracy do końca.
- Rozwijanie wyobraźni muzyczno-ruchowej, doskonalenie umiejętności wokalnych.
- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych w codziennych sytuacjach.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów
w przestrzeni.
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńcze
Styczeń 2022 r.
Temat: Kiedy zimno jest na dworze
- Wprowadzenie pojęć “głośno”, “cicho”, zabawy z chustą animacyjną do piosenki “Pada śnieg” – kształtowanie odpowiednich reakcji na podany sygnał.
- Zachęcanie dzieci do obserwacji najbliższego otoczenia – „Badamy eksperymentujemy, doświadczamy” – poznajemy właściwości śniegu.
- Rozwijanie świadomości własnego ciała, kształtowanie poczucia rytmu.
- Rozwijanie zainteresowań konstrukcyjnych z wykorzystaniem klocków różnego typu i sposobu łączenia – kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie.
- Doskonalenie pracy zmysłów , rozpoznawanie przedmiotów za pomocą dotyku- rozwijanie wyobraźni i fantazji.
Temat: Hop, hop na śniegu
- Budowanie życzliwych relacji z rówieśnikami, rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy.
- Doskonalenie umiejętności precyzyjnych, samodzielnego ubierania się, zapinania i rozpinania guzików, zamków.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej- układanie obrazków z części w logiczną całość z wykorzystaniem puzzli, układanek, mozaik.
- Rozwijanie motoryki małej podczas zajęć manualnych i plastycznych.
- Wdrażanie do uważnego obserwowania i naśladowania prawidłowych zachowań -omówienie naturalnych emocji, które towarzyszą podczas wygranej i porażki, uświadomienie dzieciom, nad którymi z nich trzeba zapanować
Temat: Moja babcia i mój dziadek
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się, nazywania emocji i uczuć.
- Kształtowanie umiejętności matematycznych- poznajemy podstawowe figury geometryczne (kwadrat, koło, trójkąt).
- Wdrażanie do uważnego słuchania czytanego tekstu przez nauczyciela – rozwijanie pamięci.
- Doskonalenie spostrzegawczości, łączenie przedmiotów z takim samym wzorem.
- Utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie 4-ch – przeliczanie przedmiotów.
- Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych.
Temat: Czas na zimowe obserwacje
- Wdrażanie do zwracania uwagi na zmiany zachodzące w naturalnym środowisku związane z obecną porą roku- dostrzeganie piękna zimowej przyrody.
- Pobudzanie aktywności i kreatywności dzieci poprzez eksperymenty z wodą i lodem.
- Rozwijanie umiejętności zgodnej i wspólnej pracy z rówieśnikami podczas prac w grupie -nawiązywanie pozytywnych relacji
- “Gawron” – poznanie słów i melodii piosenki – wspólne śpiewanie , rozwijanie pamięci.
- Utrwalanie nazw poznanych kolorów.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Grudzień 2021 r.
Moja rodzina
- Wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie.
- Rozwijanie umiejętności prawidłowego nazywania członków rodziny.
- Zachęcanie do pobudzania aktywności werbalnej,, pogłębianie zasobu słownictwa – słuchanie literatury.
- Rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i plastycznych.
- Doskonalenie sprawności ruchowej w toku ćwiczeń i zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych.
- Rozwijanie zainteresowania życiem najbliższych członków rodziny.
- „Potrafię przeprosić” – rozmowa o sytuacjach, w których używa się słowa „przepraszam”, zabawa tematyczna w wypowiadaniu przeprosin oraz poszukiwaniu pocieszenia smutnej koleżanki, kolegi.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas zabaw konstrukcyjnych – kształtowanie umiejętności współdziałania w zabawie
Kiedy w domu pachnie choinką
- Wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami – rozmowa o wymarzonym prezencie – rysowanie wymarzonych prezentów za pomocą pasteli.
- Nauka piosenki „Kto to?” wdrażanie do uważnego słuchania wierszy i opowiadań.
- Zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w dekorowaniu choinki w sali. „Mikołaj odwiedza przedszkole”- rozwijanie umiejętności przyjmowania gościa, utrwalanie „magicznych słów”,
- Uważne słuchanie opowiadania „Przyjaciele Świętego Mikołaja”- pogadanka inspirowana jego treścią, formułowanie odpowiedzi na pytania nauczyciela.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania ze względu na podaną cechę.
- Zabawy z wykorzystaniem integracji sensorycznej.
Święta tuż, tuż (3 tydzień grudnia)
- Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.
- Wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami.
- „Z wizytą na poczcie” – spacer na pobliską pocztę lub do skrzynki pocztowej- list świąteczny do dzieci z Pszenna.
- Kształtowanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunku ruchu przedmiotów
(z boku, z prawej, z lewej, przed siebie, w tył)- rozwijanie współdziałania w sytuacjach zabawowo-zadaniowych. - „Stroimy choinkę” – kolorowanie choinki według własnego pomysłu, dbanie o prawidłowy chwyt kredki.
- Rozwijanie umiejętności recytatorskich, wokalnych – pokonywanie tremy podczas wystawiania jasełek.
Boże Narodzenie
- Kształtowanie umiejętności poprawnego przeliczania elementów na obrazku, porównywanie ilości, używanie określenia „tyle samo”, rozróżnianie i nazywanie barw
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania dobrego i złego zachowania na podstawie zabaw tematycznych.
- Wysłuchanie opowiadania „Historia pewnej rodziny” – analiza treści , formułowanie pytań i budowanie
- Rozwijanie twórczej wyobraźni i ekspresji – projekt plastyczny „Od najmniejszego do największego”
- Rozpoznawanie i nazywanie barw podstawowych oraz figur geometrycznych.
- „Kolędowanie” – słuchanie i wspólne śpiewanie kolęd.
- Zabawa językowa „Czego sobie życzymy?” -formułowanie i składanie sobie nawzajem życzeń świątecznych.
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze
Listopad 2021
Każdy ma swój dom
- kształtowanie umiejętności nazywania swoich przeżyć, przedstawienia siebie oraz swojej rodziny;
- rozwijanie umiejętności porównywania, określania różnic między miastem a wsią;
- doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy i życzliwych relacji koleżeńskich;
- utrwalanie nazywania i wskazywania barw podstawowych: niebieski, czerwony, żółty, zielony;
- zachęcanie do wypowiedzi przed całą grupą oraz wdrażanie do oczekiwania w ciszy i spokoju na swoja kolej;
- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez ćwiczenia i zabawy ruchowe.
Gdzie jest mój dom, gdzie jest moje przedszkole?
- utrwalanie umiejętności liczenia, przeliczania w zakresie 4-ch;
- rozwijanie przynależności do grupy (ojczyzny), okazywanie szacunku w stosunku do innych osób oraz miejsc pamięci narodowej;
- wdrażanie do współpracy z rówieśnikami, nawiązywanie życzliwych relacji;
- przestrzeganie norm i zasad obowiązujących w grupie – zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach;
- wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
Kiedy babcia była mała
- wypowiadanie zapamiętanych treści poprzez powtarzanie rymowanek i wierszy- ćwiczenia pamięci;
- rozwijanie aktywności werbalnej podczas tworzenia wypowiedzi;
- określanie wyglądu przedmiotów „małe i duże”, „cienkie i grube” – dostrzeganie różnic między tymi znaczeniami;
- rozwijanie chwytu pęsetkowego, ćwiczenia motoryki małej- mięśni palców i dłoni;
- kształtowanie konieczności poszanowania pamiątek – wskazywanie odpowiedników współczesnych przedmiotów z dawnymi.
Czy to prawda, czy to bajka?
- usprawnianie umiejętności prawidłowego chwytu kredki, ołówka;
- rozwijanie umiejętności koncentracji, uwagi, skupienia podczas zajęć dydaktycznych;
- wdrażanie do zabaw taneczno – kołowych, rozwijanie poczucia rytmu;
- poznanie i nazywanie podstawowych emocji: radość, smutek, złość, strach;
- kształtowanie umiejętności opowiadania bajek i opowieści o swoich ulubionych bohaterach bajkowych ;
- wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia-zachęcanie do dzielenia się spostrzeżeniami.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo – opiekuńcze
Październik 2021
Kolory Pani Jesieni
– kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania i zabawy
– rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych; rozwijanie umiejętności samoobsługowych i higienicznych
– poznawanie najbliższego otoczenia; ustalenie zasad bezpieczeństwa poza terenem przedszkola
– wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach oraz przestrzegania norm i zasad obowiązujących w grupie;
– kształtowanie pojęć matematycznych, rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
W jesiennym ogrodzie
– kształtowanie umiejętności porównywania, łączenia i klasyfikowania przedmiotów; rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi podczas zajęć dydaktycznych
– kształtowanie nawyku utrzymania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu, zachęcanie do uczestnictwa w różnych formach aktywności
– rozwijanie umiejętności uważnego słuchania; kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 3;
– określanie własnych upodobań „lubię, nie lubię”, wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób
– rozwijanie percepcji wzrokowej; wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
Apetyt na zdrowie
– wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych, do respektowania zasad panujących w grupie;
– rozwijanie motoryki małej
– usprawnianie aparatu mowy; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich;
– kształtowanie pamięci, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na tematy bliskie dzieciom;
– rozwijanie motoryki dużej podczas zabaw ruchowych, logorytmicznych, gimnastyki porannej;
Jesienna muzyka
– wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia i zmian zachodzących w przyrodzie;
– ćwiczenia słuchowe w zabawach dźwiękonaśladowczych i muzycznych
– rozwijanie poczucia rytmu, uwrażliwienie na nastrój, charakter, zmiany tempa w utworach muzycznych
– wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie.
– usprawnianie aparatu mowy z wykorzystaniem ćwiczeń oddechowych;
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Wrzesień 2021
Jestem przedszkolakiem
– kształtowanie bezpieczeństwa w grupie, w przedszkolu
– rozwijanie umiejętności samoobsługowych i higienicznych
– poznawanie najbliższego otoczenia
– wdrażanie do przestrzegania norm i zasad obowiązujących w grupie
W przedszkolu jest miło i bezpiecznie
– rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi podczas zajęć dydaktycznych
– zachęcanie do uczestnictwa w różnych formach aktywności
– rozwijanie motoryki małej podczas zabaw plastycznych (malowanie palcami, zabawy gliną itp.)
– nazywanie części ciała, dostrzeganie różnic pomiędzy chłopcem
i dziewczynką
Lubię bawić się w przedszkolu
– zachęcanie do rozwijania aktywności werbalnej w toku zajęć i swobodnych wypowiedzi
– poznawanie określeń: długi- krótki, duży- mały
– rozpoznawanie podstawowych barw (żółty, czerwony, niebieski)
– rozwijanie motoryki dużej podczas zabaw ruchowych, logorytmicznych, gimnastyki porannej.
W przedszkolu nie jestem sam.
– wdrażanie do wspólnego uczestnictwa w zabawach swobodnych i manipulacyjnych
– ćwiczenia słuchowe w zabawach dźwiękonaśladowczych i muzycznych
– rozumienie okresleń: na górze- na dole, wysoko- nisko
– usprawnianie aparatu mowy z wykorzystaniem ćwiczeń oddechowych