Grupa II

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze

Wrzesień 2023 r.

  1. Razem w przedszkolu
  • budowanie poczucia bezpieczeństwa w grupie przedszkolnej;
  • utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz zasad zachowań w grupie – wprowadzenie kodeksu „Kodeks przedszkolaka to ważna sprawa”;
  • rozbudzenie ciekawości poznawczej dzieci, budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
  • zapoznanie poprzez zabawę ze schematem ciała człowieka;
  • ćwiczenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów w zbiory według określonej cechy –  porównywanie liczebności zbiorów.
  1. Zabawy z latawcem
  • rozwijanie kompetencji językowych oraz umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi na określony temat, na podstawie wysłuchanych utworów literackich, ilustracji;
  • poznanie budowy latawca oraz zasad jego działania;
  • doskonalenie sprawności ruchowej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych;
  • kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje innych oraz próby ich rozumienia;
  • poznawanie różnych figur geometrycznych ze szczególnym uwzględnieniem trójkątów.
  1. Nadchodzi jesień
  • poznawanie zjawisk przyrodniczych charakterystycznych dla wczesnej jesieni;
  • zapoznanie z różnymi rodzajami grzybów oraz uwrażliwianie dzieci, aby samodzielnie ich nie zbierały;
  • rozwijanie umiejętności samodzielnego ubierania i rozbierania się oraz dbania o siebie poprzez zakładanie ubioru adekwatnego do pogody;
  • stwarzanie okazji do dzielenia się swoimi doświadczeniami i wspomnieniami z wakacyjnych podróży;
  • kształtowanie równowagi, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
  1. Ziemia pełna tajemnic
  • utrwalanie nazwy miejscowości i kraju oraz nauka podawania adresu zamieszkania;
  • rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi;
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych;
  • rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań gimnastycznych i ruchowych;
  • integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań;
  • kształtowanie słuchu fonemowego poprzez zabawy słuchowe.