Grupa II
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Wrzesień 2023 r.
- Razem w przedszkolu
- budowanie poczucia bezpieczeństwa w grupie przedszkolnej;
- utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz zasad zachowań w grupie – wprowadzenie kodeksu „Kodeks przedszkolaka to ważna sprawa”;
- rozbudzenie ciekawości poznawczej dzieci, budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby;
- zapoznanie poprzez zabawę ze schematem ciała człowieka;
- ćwiczenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów w zbiory według określonej cechy – porównywanie liczebności zbiorów.
- Zabawy z latawcem
- rozwijanie kompetencji językowych oraz umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi na określony temat, na podstawie wysłuchanych utworów literackich, ilustracji;
- poznanie budowy latawca oraz zasad jego działania;
- doskonalenie sprawności ruchowej w czasie zabaw ruchowych, muzyczno-ruchowych oraz ćwiczeń gimnastycznych;
- kształtowanie umiejętności wczuwania się w emocje innych oraz próby ich rozumienia;
- poznawanie różnych figur geometrycznych ze szczególnym uwzględnieniem trójkątów.
- Nadchodzi jesień
- poznawanie zjawisk przyrodniczych charakterystycznych dla wczesnej jesieni;
- zapoznanie z różnymi rodzajami grzybów oraz uwrażliwianie dzieci, aby samodzielnie ich nie zbierały;
- rozwijanie umiejętności samodzielnego ubierania i rozbierania się oraz dbania o siebie poprzez zakładanie ubioru adekwatnego do pogody;
- stwarzanie okazji do dzielenia się swoimi doświadczeniami i wspomnieniami z wakacyjnych podróży;
- kształtowanie równowagi, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej.
- Ziemia pełna tajemnic
- utrwalanie nazwy miejscowości i kraju oraz nauka podawania adresu zamieszkania;
- rozwijanie umiejętności formułowania dłuższych wypowiedzi;
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy, do uważnego słuchania wypowiedzi innych dzieci i osób dorosłych;
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez organizowanie różnorodnych działań gimnastycznych i ruchowych;
- integrowanie grupy poprzez stwarzanie warunków do podejmowania wspólnych zabaw i działań;
- kształtowanie słuchu fonemowego poprzez zabawy słuchowe.