Plany pracy

Roczny Plan pracy Publicznego Przedszkola "Akademia Pana Kleksa" we Wrocławiu na rok szkolny 2021 / 2022.
- PLAN DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH
Plan opracowany został w oparciu o:
- wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2020/2021;
- podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/ 2022;
- treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego;
- treści Podstawy Programowe wychowania przedszkolego.
Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2020/2021
- W przedszkolu nauczyciele zrealizowali zaplanowane na rok szkolny 2020/2021 kierunki polityki oświatowej z uzyskaniem wysokich wyników w pracy dydaktyczno-opiekuńczo- wychowawczej.
- Należy kontynuować proces wspierania dzieci objętych wczesnym wspomaganiem z zakresu pomocy psychologiczno- pedagogicznej oraz zapewnić harmonijny rozwój dzieciom o wolniejszym tempie pracy i problemach emocjonalno- społecznych.
- Należy monitorować przestrzeganie przez Rodziców obowiązujących w przedszkolu procedur dotyczących COVID 19 w celu zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom, nauczycielom,dzieciom.
1. Zadanie: Doskonalenie systemu wychowawczego- wzmacniania więzi rodzinnych, kształtowania systemu wartości moralnych, uwrażliwianie na dobro i prawdę oraz respektowania norm społecznych.
Sposób realizacji |
---|
1. Współpraca ze środowiskiem rodzinnym: • wspieranie rodziców w procesie wychowawczym- spotkania z wychowawcami, psychologiem, dyrektorem ds.pedagogicznych; • zebrania, konsultacje indywidualne, kontakt mailowy i telefoniczny; • piknik rodzinny z okazji „Dnia Mamy i Taty”- integracja społeczności przedszkolnej. 2.Organizacja zajęć edukacyjnych z udziałem rodziców o tematyce „Poznajemy zawody” 1. „Ja w mojej rodzinie”- wzmacnianie pozycji dziecka w rodzinie – rozwijanie więzi rodzinnych 2. Wprowadzenie dziecka w świat pozytywnych wartości: dobro, prawda, szlachetność, rodzina przez tworzenie otoczenia sprzyjającego rozumieniu i przeżywaniu tych wartości, rozwijanie empatii, tolerancji i wrażliwości na dobro w celu zapobiegania konfliktom i zachowaniom niepożądanym 4. Ukazywanie systemu wartości dla orientacji dziecka w tym co jest dobre, a co złe – wdrażanie do poznawania wartości bajek 5. „Proszę, dziękuję, przepraszam” – kształtowanie i utrwalanie u dzieci norm i zwrotów grzecznościowych oraz zachować społecznie akseptowanych 6. Rozbudzanie wrażliwości na potrzeby i problemy innych – kontynuacja akcji charytatywnych |
2. Zadanie: Poznawanie polskiej kultury, historii – rozwijanie postawy patriotycznej, torsamości narodowej.
Sposoby realizacji |
---|
1. „Wychowanie do wartości” – poznanie dziedzictwa kultury, rozbudzanie szacunku wobec tradycji i historii Polski: • rozwijanie postawy otwartej w poznawaniu swojego miasta; • organizowanie wycieczek do ważnych, ciekawych, historycznych miejsc Wrocławia; • poznanie legend i najważniejszych zabytków; • wycieczki wirtualne po Polsce. 2. Wyjścia do muzeum – lekcje muzealne 3. Uwrażliwienie na piękno w sztuce poprzez uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, spektaklach teatralnych, koncertach 2. Kształtowanie tożsamości narodowej, postawy patriotycznej poprzez udział w uroczystościach: 3. Uroczysty apel z okazji 11 listopada 4. „Z kulturą mi do twarzy” – ogólnopolski projetk edukacyjny – uwrażliwienie na piękno w sztuce, swoim regionie i całym świecie 5. Akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej |
3. Zadanie: Tworzenie warunków do pełnego rozwoju osobistego z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb rozwojowych oraz edukacyjnych dzieci, zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami- podnoszenie jakości edukacji.
Sposoby realizacji |
---|
1.Planowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji z wykorzystaniem przyjętych programów na podstawie: • wynikow analizy problemów i trudności edukacyjnych/ obserwacja, diagnoza/; • uzdolnień; • ustalanie wniosków i sposobu realizacji ; 2.Współpraca nauczycieli z zespołem psychologiczno -pedagogicznym z rodzicami 2.Stworzenie w każdej grupie wiekowej kącików zainteresowań: muzycznego, plastycznego, przyrodniczego, teatralnego według potrzeb i zainteresowań dzieci. 4. „Jestem sobie przedszkolaczek” – wspomaganie dziecka w procesie przystosowania do życia w warunkach przedszkolnych poprzez umożliwienie mu poznania nowego otoczenia w poczuciu bezpieczeństwa, przynaleznosci do grupy przedszkolnej.Prowadzenie zajęć z zakresu samoobsługi. 5. Stymulowanie i rozwój zdolności twórczych poprzez aktywne działanie – muzyka, plastyka, teatr. Udział dzieci w zajęciach dodatkowych – teatr, rytmika, taniec, koncerty muzyczne, zabawy laboratoryjno-badawcze, robotyka, technika, komputery, szachy, karate, religia – rozwijanie kratywności, otwarości, zwinności, sprawności, logicznego myślenia 6.„Oto Hałabała zna go Polska cała” – udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym – wprowadzenie w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, rozbudzanie ciekawości przyrodniczej, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie. 7. Rozbudzanie ciekawości świata poprzez eksperymentowanie, doświadczanie, wyciąganie wniosków – zabawy laboratoryjno-badawcze. 8. „Z angielskim za pan brat” – kształcenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim 9. Wdrażanie dzieci w świat technologii informatycznej (komputer, pomoce interaktywne) uwrażliwienie na bezpieczne i roztropne korzystanie w urządzeń multimedialnych. 10. „Przedszkolny Przegląd Wiersza” |
4. Zadanie: Promocja zdrowia, bezpieczeństwa i aktywności ruchowej.
Sposoby realizacji |
---|
1. „Jesteśmy bezpieczni” – cykliczne zajęcia, spotkanie ze strażakiem, policjantem, ratownikiem medycznym.
2. „W zdrowym ciele, zdrowy duch” – popularyzowanie sportu i zdrowia – przedszkolne zawody sportowe w ramach Narodowego Dnia Sportu (11.09.2021) 3. „Zdrowy przedszkolak” – promocja zdrowego trybu życia: 4. Utrwalanie i przestrzeganie obowiązujacych procedur bezpieczeństwa w budynku przedszkola, w ogrodzie, na spacerach i wycieczkach 5.Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa poprzez zapoznanie dzieci i rodziców z procedurami zmierzającymi do ograniczenia ryzyka zarażenia COVID 19 obowizującymi w przedszkolu, bieżące stosowanie sią do nich. |
5. Zadanie: Rozwijanie postawy proekologicznej- odpowiedzialnej za środowisko naturalne
Sposoby realizacji |
---|
1.Kształtowanie u dzieci wrażliwości ekologicznej poprzez rozbudzanie zainteresowania otaczającą przyrodą.Zapoznanie ze światem roślin i zwierząt wykorzystując spacery i wycieczki. • „Szlakiem na Ślężę” -wycieczka krajoznawcza do Sobótki. • „W zagrodzie i w polu”- wycieczka połączona z zajęciami edukacyjnymi do gospodarstwa rolnego – Zielona Dolina w Krzeptowie. 1. „Z darami natury świat nie jest ponury” – udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym – 2. „Mali Przyrodnicy” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych,rozwijanie umiejętności dostrzegania piękna i różnorodności w otaczającym świecie organizmów żywych, podejmowanie odpowiedzialnego działania na rzecz ochrony organizmów żywych 3. „Moja Planeta” – wystawa plakatów grupowych z okazji Światowego Dnia Ziemi 4. „Jestem małym ekologiem” – cykl zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem technik dramy oprac. przez dyr. Mariolę Pietruch. Kształtowanie postawy zgodnej z etyką ekologiczną oraz nabywanie świadomości ekologicznej • Wystawa prac rodzic-dziecko „Zabawki z recyklingu” • „Żywioły Ziemi” • Warsztaty „Ekolandia” 5. Konkurs ekologiczny „Świat w naszych rękach” |
Przedszkole współpracuje z Muzeum Narodowym, Muzeum Miejskim, Narodowym Forum Muzyki, Biblioteką Miejską, Strażą Pożarną, Policją i Strażą Miejską.


