Plany pracy

Roczny Plan pracy Publicznego Przedszkola "Akademia Pana Kleksa" we Wrocławiu na rok szkolny 2020 / 2021.
Szanujmy siebie a wszystkich innych obdarzajmy tolerancją, empatią, szacunkiem i miłością.
CELE:
- Tworzenie środowiska wychowawczego opartego na wartościach zawartych w konwencji Praw dziecka art.29 i zgodnie z podstawą programową.
- Stwarzanie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka kierującego się zasadami: szacunku, poszanowania, godności każdego człowieka.
- PLAN DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH
Plan opracowany został w oparciu o:
- wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2019/2020;
- podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020 / 2021;
- treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego;
- treści Podstawy Programowe wychowania przedszkolnego.
1. Zadanie:
Tworzenie środowiska wychowawczego opartego na wartościach zawartych w Kodeksie Praw Dziecka (art.29) i zgodnie z PP wychowania przedszkolnego
- doskonalenie systemu wartości moralnych, kształtowanie inteligencji emocjonalnej,relacji społecznych
Sposób realizacji |
---|
1. Planowanie procesów wspomagania, rozwoju i edukacji z wykorzystaniem przyjętych programów( plany miesięczne, zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze z uwzględnieniem potrzeb dzieci i podstawy programowej wychowania przedszkolnego, plany pracy indywidulanej, plany wsparcia psychologiczno-pedagogicznego).
• Analiza problemów, trudności edukacyjnych oraz sukcesów dzieci; 3. „Jestem sobie przedszkolaczek nie grymaszę i nie płaczę” 4..Rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych niezbędnych w poprawnych relacjach interpersonalnych. Kształtowanie świadomości do akceptacji siebie i innych oraz przestrzeganie zasad tolerancji : 5. „Ja w mojej rodzinie”- wzmacnianie pozycji dziecka w rodzinie – rozwijanie więzi rodzinnych. 6. Nabywanie wiary we własne siły i możliwości: 7. Rozbudzanie wrażliwości na potrzeby i problemy innych – kontynuacja akcji charytatywnych: |
2. Zadanie:
Stwarzanie warunków do pełnego rozwoju osobistego każdego z wychowanków zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami
Sposoby realizacji |
---|
1. Udział dzieci w zajęciach dodatkowych – teatr, rytmika, taniec, koncerty muzyczne, laboratorium ,robotyka, technika, komputery, szachy, karate, – rozwijanie kreatywności, otwartości, zwinności, sprawności, logicznego myślenia. 2. Idź Ty lepiej koziołku szukać swego Pacanowa– udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym – wprowadzenie w świat literatury , promowanie czytelnictwa- wychowanie do wartości, kształtowanie właściwych postaw społecznych, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie. 3. Stymulowanie i rozwój zdolności twórczych poprzez aktywne działanie – muzyka, plastyka, teatr, taniec. 4. Rozbudzanie ciekawości świata poprzez eksperymentowanie, doświadczanie, wyciąganie wniosków – zabawy laboratoryjne. 6. Z angielskim za pan brat- kształcenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim: 8. Popularyzowanie sportu i zdrowia podczas przedszkolnych zawodów sportów w ramach Narodowego Dnia Sportu. 9. Talent show – wiosenny przegląd talentów. 10. Kreatywny dzień bez zabawek – wykorzystanie własnej wyobraźni, rozbudzanie fantazji, tworzenie zabawek z materiałów wtórnych. 11. Przedszkolny przegląd „Poezji dziecięcej” – konkurs recytatorski. |
3. Zadanie:
Rozwijanie kompetencji cyfrowych i multimedialnych oraz poznanie bezpiecznych sposobów korzystania z Internetu i sprzętu audiowizualnego
Sposoby realizacji |
---|
1.Wdrażanie dzieci w świat technologii informatycznej, – komputer, pomoce interaktywne – uwrażliwienie na bezpieczne korzystanie z urządzeń multimedialnych: – wykorzystanie programów edukacyjnych; – zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania z Internetu; -„Netykieta” – savoir vivre w Internecie. 2.Technikoludek – przedszkolak w świecie technologii -ogólnopolski projekt edukacyjny- bezpieczne i efektowne korzystanie z technologii cyfrowych. 3. Kodowanie na dywanie- zabawy z wykorzystaniem mat do kodowania, wprowadzenie w świat matematyki, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia. 4. Uczymy dzieci programować- ogólnopolski program edukacyjny- wprowadzenie w cyfrowy świat oparty na logicznym analizowaniu i wnioskowaniu, wdrażanie do pracy zespołowej. |
4. Zadanie:
Kształtowanie świadomości patriotycznej i obywatelskiej – rozwijanie i wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej
Sposoby realizacji |
---|
1. „Wychowanie do wartości” – poznanie dziedzictwa kultury, budzenie szacunku wobec tradycji , kształtowanie tożsamości narodowej : • rozwijanie postawy otwartej w poznawaniu swojego miasta; • wirtualne wycieczki do ważnych, ciekawych, historycznych miejsc Wrocławia – całej Polski; • poznanie legend i najważniejszych zabytków; • święta narodowe. |
5. Zadanie:
Promocja zdrowia, bezpieczeństwa i aktywności ruchowej.
Sposoby realizacji |
---|
1 . „Bezpieczny przedszkolak”- cykliczne spotkania ze strażakiem, policjantem, ratownikiem medycznym.
2. .Promocja zdrowego trybu życia: 3. Utrwalanie i przestrzeganie obowiązujących procedur bezpieczeństwa w budynku przedszkola, w ogrodzie, na spacerach i wycieczkach. |
6. Zadanie:
Współpraca z rodzicami, środowiskiem, organizacjami i instytucjami
Sposoby realizacji | |
---|---|
1. Współpraca ze środowiskiem rodzicielskim i lokalnym: -zapoznanie rodziców z przyjętymi normami zachowania i postępowania w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych/ formy nagradzania, motywowania, podnoszenia konsekwencji/; -zapoznanie rodziców z obowiązującymi procedurami bezpieczeństwa na terenie placówki; -zebrania, konsultacje indywidualne , kontakt mailowy i telefoniczny; -uroczystości przedszkolne udostępniane rodzicom mailami w formie filmików; -kontynuacja współpracy ze służbami bezpieczeństwa |
Podstawa prawna:
- RozporządzenieMEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. (Dz.U. 2017 poz. 1658)
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn.
- Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60, 949 i 1292). Prawo oświatowe (Dz. U. 2018r. poz.996 w szczególności art.55).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. (Dz.U. z 2017r. poz. 356) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r.(Dz. U. z 2017r. poz. 1591), w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
- Statut Publicznego Przedszkola „ Akademia Pana Kleksa” we Wrocławiu
Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji:
Anna Stalmach- Tkacz,Karina Mucha „Rozwój -Wychowanie -Edukacja”
Program własny z języka angielskiego Angeli Stępień
Zatwierdzony do realizacji przez Radę Pedagogiczną
Uchwałą Nr 3/ 2018/2019 w dniu 12.09.2019r
Wycieczki w roku szkolnym 2020/2021
Miesiąc | Grupa II |
---|---|
Wrzesień | 20.09- Muzeum Narodowe, warsztaty plastyczne, „Jesień w sztuce” |
Październik | 8.10- Manufaktura cukierków i lizaków, Rynek, |
Listopad | 19.11- Muzeum Etnograficzne „Kijanka a nie żaba” |
Grudzień | 4.12- Narodowe Forum Muzyki, Lekcje z przytupem 16.12- Jarmark bożonarodzeniowy |
Styczeń | 15.01-Muzeum Poczty Polskiej |
Luty | 28.02- NFM „Lekcje rytmu” |
Marzec | 11.03- Biblioteka Publiczna ul. Sztabowa |
Kwiecień | Teatr Lalek, |
Maj | 08.05-Centrum Historii Zajezdnia ul. Grabiszyńska |
Czerwiec | Ogród Botaniczny ul. Sienkiewicza |
Miesiąc | Grupa III |
---|---|
Wrzesień | – |
Październik | 03.10 – wycieczka wyjazdowa na Przełęcz Tąpadła 09.10 – Muzeum Historyczne Pałac Królewski – „Apartamenty Królewskie – opowieści z życia władców”, 13.10 – Muzeum Archeologiczne – „Mamuty, tury i inne zwierzęta w dawnych epokach”, warsztaty |
Listopad | 08.11- wycieczka do Milicza ”Cztery Pory Roku” 27.11- Muzeum Miejskie, „Tajemnice wrocławskiego Ratusza” |
Grudzień | 10.12 – Muzeum Etnograficzne, „Świętowanie Bożego Narodzenia” 13.12 – Narodowe Forum Muzyki, „Lekcje rytmu”, 18.12- Jarmark bożonarodzeniowy |
Styczeń | 15.01 – Muzeum Poczty Polskiej, Biblioteka Miejska |
Luty | 12.02 – wycieczka do Milicza „Zima w lesie” |
Marzec | Ossolineum „Muzeum Pana Tadeusza”, Panorama Racławicka |
Kwiecień | Wycieczka „Szlakiem Wrocławskich Krasnali”, Ogród botaniczny |
Maj | ZOO – zajęcia edukacyjne |
Czerwiec | Arboretum Wojsławice |
Miesiąc | Grupa IV |
---|---|
Wrzesień | 06.09 – Wrocławski Festiwal Krasnali 25.09 – Miejska Biblioteka Publiczna |
Październik | 03.10 – wycieczka wyjazdowa na Przełęcz Tąpadła 09.10 – Muzeum Historyczne Pałac Królewski- „Apartamenty Królewskie – opowieści z życia władców”, 16.10 – Miejska Biblioteka Publiczna |
Listopad | 06.11 – Muzeum Archeologiczne 20.11 – Miejska Biblioteka publiczna ul. Sztabowa |
Grudzień | 9-13.12 – Jarmark świąteczny na Rynku 11.12 – Miejska Biblioteka Publiczna 12.12 – Muzeum Etnograficzne – „Święta Bożego Narodzenia” |
Styczeń | 15.01 – Muzeum Etnograficzne- Żaba – nie kijanka / stare przedmioty użytkowe |
Marzec | – Wycieczka do Teatru Lalek na spektakl „Och, Emil” 11.03-Muzeum Poczty i Telekomunikacji – Goniec pocztowy |
Kwiecień | 16.04 – Muzeum Poczty i Telekomunikacji – Muzeum Etnograficzne – wystawa palm i pisanek, – Wyjście do ogródków działkowych |
Maj | – Fontanna Multimedialna + spacer po Pergoli |
Czerwiec | -Osada pod Kalinką -Arboretum Wojsławice |
Miesiąc | Grupa V |
---|---|
Wrzesień | 20.09.2019 – Hotel Campanile – „Dzień Przedszkolaka” |
Październik | 03.10.2019 – Przełęcz Tąpadła 11.10.2019 – Muzeum Poczty iTelekomunikacji „Podróże małe i duże” lekcja muzealna |
Listopad | 15.11.2019 – Muzeum Narodowe „Ciekawostki muzelne”lekcja muzealna |
Grudzień | 12.12.2019 – Jarmark Bożonarodzeniowy – Rynek |
Styczeń | 30.01.2020 – Uniwersytet Przyrodniczy – warsztaty |
Marzec | 03.2020 – ZOO – lekcja edukacyjna |
Kwiecień | 22.04.2020 – Ogród Botanczny |
Maj | – Wycieczka ogólnoprzedszkolna |
Czerwiec | – Arboretum Wojsławice |
Miesiąc | Grupa VI |
---|---|
Wrzesień | 20.09 – Hotel Campanille – Poznajemy zawody |
Październik | 03.10 -Przełęcz Tąpadła Szlakiem na Sobótkę – wycieczka krajoznawcza 04.10 – Muzeum Archeologiczne – Zajęcia edukacyjne „Zostań jaskiniowcem” |
Listopad | 06.11 – Panorama Racławicka. Zajęcia edukacyjne „Śladami Historii” |
Grudzień | 12.12 – Muzeum Narodowe „Tematyka świateczna w sztuce” |
Styczeń | 29.01 – Hydropolis. Zajęcia edukacyjne „Eksperymentowanie, doświadczanie” |
Luty | – ZOO. Zajęcia edukacyjne „Zwierzęta zimą” |
Marzec | 26.03 – Centrum poznawcze Hala Stulecia – Zajęcia edukacyjne w „Centrum poznawczym” |
Kwiecień | – ZOO. Zajęcia edukacyjne „Szlakiem jaja” |
Maj | – Planetarium. Zajęcia edukacyjne „W kosmosie” |
Czerwiec | – Arboretum „Wojsławice”. Poznajemy różne gatunki roślin |
Miesiąc | Grupa VII |
---|---|
Wrzesień | 20.9 – Hotel Campanile-Poznajemy zawody |
Październik | 02.10 – Muzeum Architektury-„Baśniowa architektura” 15.10 – Miejska Biblioteka Spotkanie z pisarką Wandą Chotomską |
Listopad | 06.11 – Muzeum Architektury – „W średniowiecznym zamku” |
Grudzień | 11.12 – Muzeum Miejskie – „Średniowieczny Wrocław – prawdy i legendy” – Jarmark Bożonarodzeniowy |
Styczeń | – Zoo Wrocław. „Zwierzęta zimą”. Zajęcia edukacyjne |
Luty | 5.02 – Muzeum Miejskie-„Wynalazki XIX i XX w”. Warsztaty -Teatr Lalek. Rozwijanie zainteresowań sztuką |
Marzec | – Zoo. „Opowieści z afrykańskiej sawanny”. Zajęcia edukacyjne |
Kwiecień | – Zoo. „Bliskie spotkanie z małpami”. Zajęcia edukacyjne |
Maj | 20.05 – Park Południowy. „Powitajmy wiosnę”. Zajęcia plenerowe |
Czerwiec | – Arboretum Wojsławice. Poznawanie różnych gatunków roślin |
Przedszkole współpracuje z Muzeum Narodowym, Muzeum Miejskim, Narodowym Forum Muzyki, Biblioteką Miejską, Strażą Pożarną, Policją i Strażą Miejską.


