Grupa I

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

Listopad 2025 r.

Temat: Bezpieczny przedszkolak

  • poznanie wybranych zasad bezpieczeństwa na drodze, szczególnie zasad przechodzenia przez jezdnię;
  • rozpoznawanie podstawowych znaków drogowych;
  • wdrażanie do zapamiętywania swojego miejsca zamieszkania;
  • kształtowanie umiejętności matematycznych- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych oraz klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kształt;
  • podejmowanie prób zabawy w parach oraz małych grupach- wdrażając do podejmowania współpracy z innymi.

Temat: Nasz kraj- Polska

  • poznanie symboli narodowych oraz polskich legend i tradycji;
  • kształtowanie przynależności do swojego kraju;
  • nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z szacunkiem do kraju, szacunkiem do innych ludzi;
  • kształtowanie umiejętności przeliczania na konkretach;
  • doskonalenie motoryki małej poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych.

Temat: Listopadowy deszcz

  • dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych;
  • wdrażanie do przestrzegania zasad zabaw i gier;
  • kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich podczas rysowania i kolorowania;
  • obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas jesieni;
  • rozwijanie poczucia rytmu poprzez granie prostych rytmów na instrumentach perkusyjnych.

Temat: Poznajemy swoje emocje

  • wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji;
  • poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami;
  • kształtowanie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach, które tego wymagają;
  • rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych w scenkach sytuacyjnych;
  • wdrażanie do zabierania głosu na forum grupy oraz zachęcanie do dzielenia się swoimi emocjami;
  • kształtowanie postawy życzliwości, empatii i przyjaźni poprzez wspólne obchody Dnia Pluszowego Misia.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze

Październik 2025 r.

Kolory Pani Jesieni

  • kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania
    i zabawy
  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych; rozwijanie umiejętności samoobsługowych i higienicznych
  • poznawanie najbliższego otoczenia; ustalenie zasad bezpieczeństwa poza terenem przedszkola
  • wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach oraz przestrzegania norm i zasad obowiązujących w grupie;
  • kształtowanie pojęć matematycznych, rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej

W jesiennym ogrodzie

  • kształtowanie umiejętności porównywania, łączenia i klasyfikowania przedmiotów; rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi podczas zajęć dydaktycznych
  • kształtowanie nawyku utrzymania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu,
  • zachęcanie do uczestnictwa w różnych formach aktywności
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania; kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 3;
  • określanie własnych upodobań „lubię, nie lubię”, wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób
  • rozwijanie percepcji wzrokowej; wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.

    Apetyt na zdrowie

  • wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych, do respektowania zasad panujących w grupie;
  • rozwijanie motoryki małej
  • usprawnianie aparatu mowy; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich;
  • kształtowanie pamięci, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na tematy bliskie dzieciom;
  • rozwijanie motoryki dużej podczas zabaw ruchowych, logorytmicznych, gimnastyki porannej;

Jesienna muzyka

  • wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia i zmian zachodzących w przyrodzie;
  • ćwiczenia słuchowe w zabawach dźwiękonaśladowczych i muzycznych
  • rozwijanie poczucia rytmu, uwrażliwienie na nastrój, charakter, zmiany tempa w utworach muzycznych
  • wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie.
  • usprawnianie aparatu mowy z wykorzystaniem ćwiczeń oddechowych;

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne

Wrzesień 2025 r.

 

Temat: Pierwszy raz w przedszkolu

  • adaptacja w nowym środowisku- pomoc dzieciom w oswojeniu się z nowym miejscem, personelem i rówieśnikami;
  • integracja grupy- utrwalane imion rówieśników;
  • kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, budując zaufanie do nauczycieli i innych pracowników przedszkola;
  • poznanie zasad obowiązujących w przedszkolu;
  • kształtowanie nawyków higienicznych i zdrowotnych, uświadamianie konieczności zgłaszania swoich potrzeb fizjologicznych;
  • nabywanie umiejętności wyrażania własnych emocji;
  • kształtowanie poczucia rytmu poprzez zabawy muzyczno-rytmiczne.

Temat: Żegnamy wakacje

  • wdrażanie do umiejętności współdziałania z rówieśnikami;
  • poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami;
  • ćwiczenia motoryki małej poprzez różnego rodzaju prace plastyczne;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczając na konkretach;
  • kształtowanie umiejętności reagowania n a zmiany w wysokości dźwięków;
  • czerpanie radości ze wspólnych działań i osiągnięć.

Temat: Jesień w sadzie i ogrodzie

  • rozwijanie samodzielności dzieci podczas ubierania się;
  • obserwowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni;
  • poznawanie wartości prozdrowotnych warzyw i owoców;
  • kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie przedmiotów ze względu na rodzaj;
  • wdrażanie do obdarzania uwagą rówieśników oraz ich wypowiedzi;
  • rozpoznawanie emocji i ich nazywanie.

Temat: Cuda na Ziemi

  • doskonalenie motoryki malej podczas zabaw drobnymi przedmiotami, manipulowanie nimi;
  • wzbogacanie wiedzy o świecie roślin i zwierząt;
  • wykonywanie ćwiczeń oddechowych i logopedycznych;
  • rozpoznawanie i nazywanie kolorów;
  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką;
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich.