Grupa I

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze

Październik 2022 r.

  1. Owoce i warzywa

 

  • wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw i zajęć dydaktycznych;
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, owoców i warzyw;
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych między przedmiotami;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3-ch.
  1. Razem się bawimy

 

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
  • kształtowanie umiejętności współdziałania oraz wzmacniania pozytywnych relacji w grupie;
  • rozwijanie motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe, wyklejanie, wydzieranie;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych w toku zabaw.
  1. Jesienne drzewa i ich tajemnice
  • rozwijanie motoryki małej i dużej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych;
  • poznawanie oraz nazywanie wybranych gatunków drzew;
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi określonych zjawisk przyrodniczych;
  • rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi podczas zajęć dydaktycznych.

 

  1. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy
  • poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie oraz sposobów przygotowywania się ich do zimy;
  • wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w grupie oraz podczas zabaw;
  • kształtowanie umiejętności wokalnych poprzez śpiewanie piosenek i zabawy głosem;
  • kształtowanie umiejętności przejawiania życzliwości i troski w stosunku do zwierząt.

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze.

Wrzesień 2022 r.

Tydzień 1; Pierwszy raz w przedszkolu

  • kształtowanie bezpieczeństwa w grupie, w przedszkolu
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i higienicznych
  • poznawanie najbliższego otoczenia
  • wdrażanie do przestrzegania norm i zasad obowiązujących w grupie

Tydzień 2; Żegnamy wakacje

  • rozwijanie umiejętności koncentracji, uwagi podczas zajęć dydaktycznych
  • zachęcanie do uczestnictwa w różnych formach aktywności
  • rozwijanie motoryki małej podczas zabaw plastycznych (malowanie palcami, zabawy gliną itp.)
  • nazywanie podstawowych części ciała, dostrzeganie różnic pomiędzy chłopcem i dziewczynką

Tydzień 3: Kończy się wrzesień, nadchodzi jesień

  • zachęcanie do rozwijania aktywności werbalnej w toku zajęć i swobodnych wypowiedzi
  • poznawanie określeń: długi- krótki, duży- mały
  • rozpoznawanie podstawowych barw (żółty, czerwony, niebieski)
  • rozwijanie motoryki dużej podczas zabaw ruchowych, logorytmicznych, gimnastyki porannej.

Tydzień 4; Cuda na ziemi

  • wdrażanie do wspólnego uczestnictwa w zabawach swobodnych i manipulacyjnych
  • ćwiczenia słuchowe w zabawach dźwiękonaśladowczych i muzycznych
  • rozumienie określeń: na górze- na dole, wysoko- nisko
  • usprawnianie aparatu mowy z wykorzystaniem ćwiczeń oddechowych