Grupa I

Zamierzenia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze.

Październik 2024 r.

 

Tydzień I: Owoce i warzywa

  1. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, owoców, warzyw.
  2. Kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych miedzy przedmiotami i względem siebie.
  3. Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3.
  4. Wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw i zajęć dydaktycznych, a także utrzymywanie porządku i higieny w swoim otoczeniu.

Tydzień II: Razem się bawimy

  1. Rozwijanie umiejętności współdziałania oraz wzmacniania pozytywnych relacji w grupie.
  2. Wdrażanie do rozwijania motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe, wyklejanie, wydzieranie.
  3. Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  4. Rozwijanie umiejętności matematycznych w toku zabaw.

Tydzień III: Jesienne drzewa i ich tajemnice

  1. Poznawanie i nazywanie wybranych gatunków drzew.
  2. Obserwacja drzew i oglądanie liści w ogrodzie przedszkolnym.
  3. Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi określonych zjawisk przyrodniczych.
  4. Rozwijanie motoryki małej i dużej poprzez uczestnictwo z zabawach ruchowych i gimnastyce ogólnorozwojowej.

Tydzień IV: Jak zwierzęta przygotowują się do zimy

  1. Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie oraz sposobów przygotowywania się ich do zimy.
  2. Rozbudzanie umiejętności przejawiania życzliwości i troski w stosunku do zwierząt.
  3. Kształtowanie umiejętności wokalnych poprzez śpiewanie piosenek, zabawy głosem.
  4. Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w grupie oraz podczas zabaw.

Zamierzenia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze

Wrzesień 2024 r.

Tydzień 1; Pierwszy raz w przedszkolu

  • Poznawanie najbliższego otoczenia; imion kolegów i koleżanek z grupy/ zabawy integracyjne.
  • Kształtowanie bezpieczeństwa w grupie, w przedszkolu, w ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażanie do przestrzegania norm i zasad obowiązujących w grupie; poznanie kodeksu grupy.
  • Rozwijanie czynności samoobsługowych i higienicznych.

Tydzień 2; Żegnamy wakacje

  • Rozwijanie umiejętności koncentracji, uwagi podczas zajęć dydaktycznych.
  • Motywowanie do uczestnictwa całej grupy w różnych formach aktywności.
  • Rozwijanie motoryki małej podczas zabaw plastycznych ( lepienie z plasteliny, gliny, malowanie palcami).
  • Nazywanie podstawowych części ciała, dostrzeganie różnic pomiędzy chłopcem i dziewczynką; zabawy przy muzyce.

Tydzień 3: Kończy się wrzesień, nadchodzi jesień

  • Zachęcanie do rozwijania aktywności werbalnej w toku zajęć i swobodnych wypowiedzi.
  • Poznawanie określeń: duży- mały.
  • Rozpoznawanie podstawowych barw (żółty, czerwony, niebieski).
  • Rozwijanie motoryki dużej podczas zabaw ruchowych, logorytmicznych w sali oraz w ogrodzie przedszkolnym.

Tydzień 4; Cuda na ziemi

  • Wdrażanie do wspólnego uczestnictwa w zabawach swobodnych i manipulacyjnych.
  • Ćwiczenia słuchowe w zabawach dźwiękonaśladowczych i muzycznych.
  • Rozumienie określeń: wysoko- nisko.
  • Usprawnianie aparatu mowy podczas ćwiczeń oddechowych, logopedycznych.