Grupa I
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- OPIEKUŃCZO- WYCHOWAWCZE
STYCZEŃ 2020
TYDZIEŃ 1: Kiedy zimno jest na dworze
- Doskonalenie umiejętności analizy słuchowej oraz uważnego słuchania poprzez rozwiązywanie zagadek dźwiękowych (słuchowych).
- Wdrażanie do samodzielnego ubierania się.
- Kształtowanie prawidłowego toku oddechowego poprzez aktywny udział w zabawach oddechowych „Płatki śniegu”
- Doskonalenie koncentracji uwagi oraz myślenia konkretnego poprzez układanie dwuelementowych rytmów „Bałwanek / śnieżynka”.
- Rozwijanie percepcji wzrokowej „Zgadnij, co zniknęło”
- Rozwijanie wyobraźni muzyczno-ruchowej i inwencji twórczej poprzez udział w zabawie ruchowo-naśladowczej „Taniec śnieżynek”.
TYDZIEŃ2: Hop, hop po śniegu
- Doskonalenie umiejętności nazywania własnych emocji poprzez udział w zabawach dydaktycznych „Narysuj palcem swój nastrój”.
- Rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku stawianych zabaw i ćwiczeń ruchowych.
- Doskonalenie spostrzegania oraz umiejętności łączenia przedmiotów w pary pod względem koloru
”Guzikowe pary” - Kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się i wzbogacanie zasobu słownictwa poprzez aktywny udział w rozmowie na temat treści wiersza „Śnieg” L. J. Kerna.
- Rozwijanie kreatywności podczas tworzenia pracy plastycznej „Płatki śniegu”.
- Wyzwalanie twórczej aktywności przy muzyce poprzez improwizację ruchową przy muzyce „Zabawy na śniegu”.
TYDZIEŃ 3: Moja babcia i mój dziadek
- Wzmacnianie więzi rodzinnych, okazywanie szacunku i przywiązania w stosunku do osób starszych „Kochane Babcie i Dziadkowie”.
- Doskonalenie umiejętności wokalnych poprzez przygotowania do występu z okazji Dnia Babci i Dziadka.
- Doskonalenie sprawności manualnej poprzez wykonanie upominków dla babci i dziadka.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt) „Kolorowe figury”.
- Rozwijanie logicznego myślenia poprzez układanie historyjki obrazkowej z 3 elementów.
- Utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała poprzez udział w zabawach naśladowczych „Lustereczka”.
TYDZIEŃ 4: Czas na zimowe obserwacje
- Obserwacja zmian zachodzących w naturze z wiązanych z obecną porą roku (zimą) podczas spacerów i zabaw w ogrodzie/parku.
- Eksperymentuje z wodą i lodem poprzez udział w zabawach badawczych „Co się dzieje z lodem, gdy jest ciepło?”.
- Nauka piosenki – doskonalenie pamięci i umiejętności wokalnych „ Nasza zima zła”
- Rozwijanie spostrzegawczości poprzez wyszukiwanie elementów na obrazku „Zimowe zabawy”.
- Doskonalenie umiejętności ustalania i określania położenia przedmiotów (które leżą/stoją/siedzą, które są na górnej/dolnej półce, co znajduje się obok misia/lalki) – „Zabawki”.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania oraz wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu „Śnieżny kocur”.
Wiersz: „Dla Babci i Dziadka”
Babciu, Dziadziuniu w dniu Waszego święta,
Życzenia składają Wam wszystkie wnuczęta.
Wy zawsze wszystko najlepiej wiecie
Smutno by było bez was na świecie.
Bardzo, ach bardzo Was za to kochamy !!!!
Piosenka: „Nasza zima zła” Maria Konopnicka
Hu! hu! ha!
Nasza zima zła!
Szczypie w nosy, szczypie w uszy,
Mroźnym śniegiem w oczy prószy,
Wichrem w polu gna!
Nasza zima zła!
Hu! hu! ha!
Nasza zima zła!
Płachta na niej długa, biała,
W ręku gałąź oszroniała,
A na plecach drwa…
Nasza zima zła!
Hu! hu! ha!
Nasza zima zła!
A my jej się nie boimy,
Dalej śnieżkiem w plecy zimy,
Niech pamiątkę ma.
Nasza zima zła!
Nauczycielki gr. Iwona Klecz
Jadwiga Godlejewka- Piątek

Nastał świąteczny czas. Atmosferą tej radości dzielimy się z Państwem.
Dzień Małego Przedszkolaka
Wielkie święto, pełne wspaniałych zabaw
i innych niespodzianek!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne.
Miesiąc grudzień
TYDZIEŃ 1 : W MOJEJ RODZINIE
- Wzmacnianie więzi uczuciowych w rodzinie.
- Rozwijanie zainteresowania życiem najbliższych członków rodziny.
- Rozwijanie myślenia logicznego przez wskazywanie elementów niepasujących do pozostałych.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania we własnym zakresie.
- „Witaj Święty Mikołaju”- spotkanie z Mikołajem, rozwijanie umiejętności wokalnych.
TYDZIEŃ 2: KIEDY W DOMU PACHNIE CHINKĄ
- Wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się święta Bożego Narodzenia.
- Zapoznanie z tradycjami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia.
- Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni plastycznej.
- Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich.
- Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych.
TYDZIEŃ 3-4 : BOŻE NARODZENIE
- Wywołanie radosnego nastroju spowodowanego zbliżającymi się świętami
i obecnością bliskich osób.
- „Święta tuż-tuż”- rozpoznawanie i nazywanie emocji bohaterów literackich.
- „Kolędowy czas” – „Świeć gwiazdeczko świeć”- kształtowanie umiejętności wyrażania.
uczuć i przeżyć podczas wspólnego występu ,wie jak należy się odpowiednio zachować na scenie.
- Kształcenie pamięci, wyobraźni i ekspresji taneczno-wokalnej.
- Kształtowanie orientacji w położeniu (przede mną, za mną) i kierunkach ruchu (z boku, z prawej,
z lewej, przed siebie, w tył).
Ramowy rozkład dnia
Godziny zajęć według programu | Treści |
---|---|
8:00-8:30 | • Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci • Praca indywidualna |
8:30-8:40 | • Ćwiczenia poranne gimnastyczne |
8:45-8:55 | • Czynności higieniczne |
8:55-9:15 | • Śniadanie |
9:30-9:45 | • Zajęcia dydaktyczne zgodne z Podstawą Programową |
11:05-11:25 | • Zupa |
11:30-13:15 | • Relaksacja |
13:15-13:35 | • Czynności higieniczno-porządkowe |
13:35-14:05 | • Obiad |
14:10-14:40 | • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, integracja z grupami |
15:00-15:15 | • Podwieczorek |
15:15-17:30 | • Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci • Zabawy w ogrodzie przedszkolnym |
Dzień tygodnia | Zajęcia uzupełniające |
PONIEDZIAŁEK | Język angielski Zajęcia teatralne |
WTOREK | Rytmika Język angielski |
ŚRODA | Plastyka Język angielski |
CZWARTEK | Rytmika Język angielski |
PIĄTEK | Język angielski |