Grupa I
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne
Listopad 2025 r.
Temat: Bezpieczny przedszkolak
- poznanie wybranych zasad bezpieczeństwa na drodze, szczególnie zasad przechodzenia przez jezdnię;
- rozpoznawanie podstawowych znaków drogowych;
- wdrażanie do zapamiętywania swojego miejsca zamieszkania;
- kształtowanie umiejętności matematycznych- rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych oraz klasyfikowanie przedmiotów ze względu na kształt;
- podejmowanie prób zabawy w parach oraz małych grupach- wdrażając do podejmowania współpracy z innymi.
Temat: Nasz kraj- Polska
- poznanie symboli narodowych oraz polskich legend i tradycji;
- kształtowanie przynależności do swojego kraju;
- nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z szacunkiem do kraju, szacunkiem do innych ludzi;
- kształtowanie umiejętności przeliczania na konkretach;
- doskonalenie motoryki małej poprzez wykonywanie ćwiczeń manualnych.
Temat: Listopadowy deszcz
- dostrzeganie i kontynuowanie układów rytmicznych;
- wdrażanie do przestrzegania zasad zabaw i gier;
- kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzi pisarskich podczas rysowania i kolorowania;
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie podczas jesieni;
- rozwijanie poczucia rytmu poprzez granie prostych rytmów na instrumentach perkusyjnych.
Temat: Poznajemy swoje emocje
- wdrażanie do rozpoznawania i nazywania podstawowych emocji;
- poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami;
- kształtowanie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych w sytuacjach, które tego wymagają;
- rozróżnianie emocji przyjemnych i nieprzyjemnych w scenkach sytuacyjnych;
- wdrażanie do zabierania głosu na forum grupy oraz zachęcanie do dzielenia się swoimi emocjami;
- kształtowanie postawy życzliwości, empatii i przyjaźni poprzez wspólne obchody Dnia Pluszowego Misia.
Zamierzenia dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńcze
Październik 2025 r.
Kolory Pani Jesieni
- kształtowanie postaw prospołecznych, czerpanie radości ze wspólnego działania
i zabawy - rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych; rozwijanie umiejętności samoobsługowych i higienicznych
- poznawanie najbliższego otoczenia; ustalenie zasad bezpieczeństwa poza terenem przedszkola
- wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach oraz przestrzegania norm i zasad obowiązujących w grupie;
- kształtowanie pojęć matematycznych, rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej
W jesiennym ogrodzie
- kształtowanie umiejętności porównywania, łączenia i klasyfikowania przedmiotów; rozwijanie umiejętności koncentracji uwagi podczas zajęć dydaktycznych
- kształtowanie nawyku utrzymania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu,
- zachęcanie do uczestnictwa w różnych formach aktywności
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania; kształtowanie umiejętności liczenia w zakresie 3;
- określanie własnych upodobań „lubię, nie lubię”, wdrażanie do akceptowania upodobań innych osób
- rozwijanie percepcji wzrokowej; wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
Apetyt na zdrowie
- wdrażanie do uczestnictwa w organizowanych zabawach i zajęciach ruchowych, do respektowania zasad panujących w grupie;
- rozwijanie motoryki małej
- usprawnianie aparatu mowy; rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich;
- kształtowanie pamięci, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na tematy bliskie dzieciom;
- rozwijanie motoryki dużej podczas zabaw ruchowych, logorytmicznych, gimnastyki porannej;
Jesienna muzyka
- wdrażanie do obserwowania najbliższego otoczenia i zmian zachodzących w przyrodzie;
- ćwiczenia słuchowe w zabawach dźwiękonaśladowczych i muzycznych
- rozwijanie poczucia rytmu, uwrażliwienie na nastrój, charakter, zmiany tempa w utworach muzycznych
- wdrażanie do kontrolowania swoich emocji w sposób umożliwiający prawidłowe funkcjonowanie w grupie.
- usprawnianie aparatu mowy z wykorzystaniem ćwiczeń oddechowych;
Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne
Wrzesień 2025 r.
Temat: Pierwszy raz w przedszkolu
- adaptacja w nowym środowisku- pomoc dzieciom w oswojeniu się z nowym miejscem, personelem i rówieśnikami;
- integracja grupy- utrwalane imion rówieśników;
- kształtowanie poczucia bezpieczeństwa, budując zaufanie do nauczycieli i innych pracowników przedszkola;
- poznanie zasad obowiązujących w przedszkolu;
- kształtowanie nawyków higienicznych i zdrowotnych, uświadamianie konieczności zgłaszania swoich potrzeb fizjologicznych;
- nabywanie umiejętności wyrażania własnych emocji;
- kształtowanie poczucia rytmu poprzez zabawy muzyczno-rytmiczne.
Temat: Żegnamy wakacje
- wdrażanie do umiejętności współdziałania z rówieśnikami;
- poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami;
- ćwiczenia motoryki małej poprzez różnego rodzaju prace plastyczne;
- rozwijanie umiejętności matematycznych, przeliczając na konkretach;
- kształtowanie umiejętności reagowania n a zmiany w wysokości dźwięków;
- czerpanie radości ze wspólnych działań i osiągnięć.
Temat: Jesień w sadzie i ogrodzie
- rozwijanie samodzielności dzieci podczas ubierania się;
- obserwowanie i nazywanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni;
- poznawanie wartości prozdrowotnych warzyw i owoców;
- kształtowanie umiejętności matematycznych: klasyfikowanie przedmiotów ze względu na rodzaj;
- wdrażanie do obdarzania uwagą rówieśników oraz ich wypowiedzi;
- rozpoznawanie emocji i ich nazywanie.
Temat: Cuda na Ziemi
- doskonalenie motoryki malej podczas zabaw drobnymi przedmiotami, manipulowanie nimi;
- wzbogacanie wiedzy o świecie roślin i zwierząt;
- wykonywanie ćwiczeń oddechowych i logopedycznych;
- rozpoznawanie i nazywanie kolorów;
- kształtowanie umiejętności radzenia sobie z porażką;
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania tekstów literackich.