Grupa I
Zamierzenia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze.
Październik 2024 r.
Tydzień I: Owoce i warzywa
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania kolorów, owoców, warzyw.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych miedzy przedmiotami i względem siebie.
- Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3.
- Wdrażanie do cierpliwego czekania na swoją kolej podczas zabaw i zajęć dydaktycznych, a także utrzymywanie porządku i higieny w swoim otoczeniu.
Tydzień II: Razem się bawimy
- Rozwijanie umiejętności współdziałania oraz wzmacniania pozytywnych relacji w grupie.
- Wdrażanie do rozwijania motoryki małej poprzez zabawy paluszkowe, wyklejanie, wydzieranie.
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
- Rozwijanie umiejętności matematycznych w toku zabaw.
Tydzień III: Jesienne drzewa i ich tajemnice
- Poznawanie i nazywanie wybranych gatunków drzew.
- Obserwacja drzew i oglądanie liści w ogrodzie przedszkolnym.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi określonych zjawisk przyrodniczych.
- Rozwijanie motoryki małej i dużej poprzez uczestnictwo z zabawach ruchowych i gimnastyce ogólnorozwojowej.
Tydzień IV: Jak zwierzęta przygotowują się do zimy
- Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie oraz sposobów przygotowywania się ich do zimy.
- Rozbudzanie umiejętności przejawiania życzliwości i troski w stosunku do zwierząt.
- Kształtowanie umiejętności wokalnych poprzez śpiewanie piosenek, zabawy głosem.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad i reguł obowiązujących w grupie oraz podczas zabaw.
Zamierzenia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze
Wrzesień 2024 r.
Tydzień 1; Pierwszy raz w przedszkolu
- Poznawanie najbliższego otoczenia; imion kolegów i koleżanek z grupy/ zabawy integracyjne.
- Kształtowanie bezpieczeństwa w grupie, w przedszkolu, w ogrodzie przedszkolnym.
- Wdrażanie do przestrzegania norm i zasad obowiązujących w grupie; poznanie kodeksu grupy.
- Rozwijanie czynności samoobsługowych i higienicznych.
Tydzień 2; Żegnamy wakacje
- Rozwijanie umiejętności koncentracji, uwagi podczas zajęć dydaktycznych.
- Motywowanie do uczestnictwa całej grupy w różnych formach aktywności.
- Rozwijanie motoryki małej podczas zabaw plastycznych ( lepienie z plasteliny, gliny, malowanie palcami).
- Nazywanie podstawowych części ciała, dostrzeganie różnic pomiędzy chłopcem i dziewczynką; zabawy przy muzyce.
Tydzień 3: Kończy się wrzesień, nadchodzi jesień
- Zachęcanie do rozwijania aktywności werbalnej w toku zajęć i swobodnych wypowiedzi.
- Poznawanie określeń: duży- mały.
- Rozpoznawanie podstawowych barw (żółty, czerwony, niebieski).
- Rozwijanie motoryki dużej podczas zabaw ruchowych, logorytmicznych w sali oraz w ogrodzie przedszkolnym.
Tydzień 4; Cuda na ziemi
- Wdrażanie do wspólnego uczestnictwa w zabawach swobodnych i manipulacyjnych.
- Ćwiczenia słuchowe w zabawach dźwiękonaśladowczych i muzycznych.
- Rozumienie określeń: wysoko- nisko.
- Usprawnianie aparatu mowy podczas ćwiczeń oddechowych, logopedycznych.