Grupa III
Zamierzenia opiekuńczo- dydaktyczno- wychowawcze realizowane w styczniu
Tydzień 1: Zimą wesoło mija czas.
- Rozwijanie orientacji przestrzennej – ćwiczenie pojęć: „na”, „pod”, „obok”, „przed” w zabawie.
- Rozwijanie umiejętności przedstawiania czynności za pomocą gestu, mimiki, ruchu- zabawa pantomimiczna.
3.Kształtowanie umiejętności rozpoznawania kształtu figur geometrycznych płaskich, klasyfikowanie figur geometrycznych według wybranych cech.
- Rozwijanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kolorowania –ćwiczenia grafomotoryczne.
5.Rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz wyobraźni twórczej- zabawy plastyczne.
Tydzień 2: Zabawy z bałwankiem i śnieżynką.
1.Doskonalenie umiejętności obserwowania przyrody zimą i dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i przeżyciami.
2.Analiza utworów literackich – rozwijanie aktywności werbalnej, słownictwa – wypowiedzi
poprawnych gramatycznie.
- Ćwiczenia syntezy, analizy wzrokowej- Odimienna metoda nauki czytania I. Majchrzak.
3.Rozwijanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach
(społecznie akceptowanych) – werbalnych i niewerbalnych.
4.Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów- (przeliczanie według możliwości dziecka) według E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
5.Doskonalenie wyczucia własnego ciała- kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem – Zabawy logorytmiczne według M. Barańskiej „Śpiewasz ty i śpiewam ja”
Tydzień 3: Niespodzianka dla Babci i Dziadka.
1.Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych – zabawy muzyczne.
- Poszerzanie zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia z uwzględnieniem czynności umysłowych: porównywania, analizy i syntezy.
3.Rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecięcej- zabawa słowna „Co by było gdyby…”
4.Zabawy matematyczne doskonalące umiejętności przeliczania w zakresie możliwości dzieci (liczebniki główne, porządkowe) wg. metody E.Guszczyk -Kolczyńskiej, E.Zielińskiej.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
Tydzień 4: Robimy eksperymenty.
1.Kształtowanie postawy prozdrowotnej: aktywne uprawianie sportu, pobyt na
świeżym powietrzu.
- wdrażanie do umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody.
2.Doskonalenie spostrzegawczości „Teatr cieni” – odgadywanie nazw postaci na podstawie kształtu cienia rzuconego na podświetlony ekran.
3.Doskonalenie umiejętności wypowiadania się zdaniami i wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich ze zrozumieniem.
4.Kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.
5.Rozwijanie aktywności twórczej w muzyce, plastyce -zachęcanie dzieci nieśmiałych do podejmowania nowych wyzwań.

Nastał świąteczny czas. Atmosferą tej radości dzielimy się z Państwem.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne.
Miesiąc grudzień
Tydzień 1: Co to jest rodzina?.
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, rozwijanie koncentracji i skupienia uwagi.
- Analiza utworów literackich – rozwijanie aktywności werbalnej, słownictwa – wypowiedzi poprawnych gramatycznie.
- Ćwiczenia syntezy, analizy wzrokowej- Odimienna metoda nauki czytania I. Majchrzak.
- Doskonalenie wyczucia własnego ciała- kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem– Zabawy logorytmiczne według M. Barańskiej „Śpiewasz ty i śpiewam ja”
- Rozwijanie umiejętności przedstawiania czynności za pomocą gestu, mimiki, ruchu- zabawa pantomimiczna.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów- (przeliczanie według możliwości dziecka) według E. Gruszczyk – Kolczyńskiej „Moja rodzina”.
Tydzień 2: Robimy prezenty dla innych.
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej oraz wyobraźni twórczej- zabawy plastyczne.
- Zabawy matematyczne doskonalące umiejętności przeliczania w zakresie możliwości dzieci (liczebniki główne, porządkowe) wg. metody E.Guszczyk -Kolczyńskiej, E.Zielińskiej.
- Rozwijanie chwytu pisarskiego podczas rysowania, kolorowania –ćwiczenia grafomotoryczne .
- Rozwijanie aktywności twórczej w muzyce, plastyce -zachęcanie dzieci nieśmiałych do podejmowania nowych wyzwań.
- Kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji ruchowej podczas zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych.
Tydzień 3: Boże Narodzenie.
- Poszerzanie zasobu słownictwa o nowe nazwy i związane z nimi pojęcia z uwzględnieniem czynności umysłowych: porównywania, analizy i syntezy.
- Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych.
- Rozwijanie wyobraźni i kreatywności dziecięcej- zabawa słowna „Boże Narodzenie w moim domu wygląda …”
- Doskonalenie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych – zabawy muzyczne.
- Kształtowanie postawy prozdrowotnej: aktywne uprawianie sportu, pobyt na świeżym powietrzu.
- Wdrażanie do umiejętności dokonywania wyboru odpowiedniego ubrania stosownie do pogody.
Ramowy rozkład dnia.
Godziny zajęć według programu | Treści | Zajęcia uzupełniające |
---|---|---|
8:00-8:45 | 1. Zabawy dowolne 2. Zabawy w kącikach zainteresowań 3. Praca indywidualna | |
8:45-9:00 | Ćwiczenia poranne gimnastyczne | |
9:15-9:35 | Śniadanie | |
9:40-13:30 | Poniedziałek Zajęcia dydaktyczne zgodne z Podstawą Programową, logorytmika, gimnastyka ogólnorozwojowa | 10:00-10:30 Język Angielski 12:00-12:15 Teatr |
9:40-13:30 | Wtorek Zajęcia dydaktyczne zgodne z Podstawą Programową, logorytmika | 12:00-12:30 Język Angielski 10:10-10:25 Rytmika 10:30-10:45 Logopedia |
9:40-13:30 | Środa Zajęcia dydaktyczne zgodne z Podstawą Programową, logorytmika | 9:30-10:00 Język Angielski 10:25-10:35 Plastyka 12:30-13:00 Tańce |
9:40-13:30 | Czwartek Zajęcia dydaktyczne zgodne z Podstawą Programową, technika, logorytmika, gimnastyka ogólnorozwojowa | 12:00-12:30 Język Angielski 10:10-10:25 Rytmika |
9:40-13:30 | Piątek Zajęcia dydaktyczne zgodne z Podstawą Programową, logorytmika | 9:30-10:00 Język Angielski 11:00- 11:15 Plastyka 10:30-11:00 Piłka nożna |
11:30-12:00 | Zupa | |
14:05-14:30 | II danie | |
15:20-15:40 | Podwieczorek | |
15:45-17:30 | Zabawy dowolne, integracyjne z innymi grupami | |
Pomiędzy zajęciami, po południu | Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, spacery |